ارز ترجیحی برای تولید ملی سودمند نبود

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم یزد در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به تلاش برخی افراد برای ایجاد انحراف در مسیر اجرای طرح تحول اقتصادی عنوان داشت: برخی سودجویان با گران کردن کالا‌هایی که ارتباطی به کالا‌های اساسی نداشت، درصدد ایجاد انحراف در مسیر اجرای طرح عادلانه سازی نظام توزیع یارانه‌ها هستند. دراین‌باره ضرورت دارد تا دستگاه‌های نظارتی به مقابله با آن‌ها بپردازند و از فضاسازی علیه طرح اصلاحات اقتصادی جلوگیری کنند.
وی افزود: دولت در اجرای اصلاحات اقتصادی مصمم است و چنانچه ایراداتی بر طرح وارد باشد، رفع خواهد کرد. ارز ترجیحی از ابتدای زنجیره تولید و تأمین به انتهای زنجیره یعنی مردم مصرف‌کننده رسید و بی‌شک چنین تصمیمی توأم با نتایج خوب اقتصادی خواهد بود.
جوکار تصریح کرد: صحبت‌های رئیس‌جمهور با مردم درباره اجرای اصلاحات اقتصادی تأثیر زیادی در آماده‌سازی افکار عمومی برای اجرای این طرح داشته است و در این راستا ضرورت دارد تا همواره مردم در جریان تصمیمات و اخبار باشند تا در مسیر انحراف و فضاسازی برخی سودجویان قرار نگیرند. طبیعی است که هر طرحی در زمان اجرا ایراداتش مشخص و در جریان کار رفع می‌شود ازاین‌رو طرح اصلاح اقتصادی نیز در مسیر اجرا ایراداتش مشخص‌شده و از سوی دولت رفع خواهد شد.
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: توزیع ارز ترجیحی یک نکته مهم است و پیش از اصلاحات اقتصادی دولت بخش عظیمی از این منابع در ابتدای عرضه و بخشی دیگر در شبکه تولید از بین می‌رفت.
رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس اضافه کرد: به‌موجب ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، اعتبارات برای تأمین نهاده‌های دامی تولیدکننده در مسیر تخصیص از دست می‌رفت و به تولیدکننده نمی‌رسید.
وی در‌ پایان متذکر شد: هدفمندی یارانه‌ها یک تصمیم درست بود و ضرورت دارد در مسیر سیاست‌گذاری‌های درست به اهداف مطلوب دست پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا