اروپایی‌ها استراتژی وزارت خزانه‌داری آمریکا را در قبال ایران دنبال می کنند

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به مخالفت اروپایی‌ها در رابطه با فعالسازی مکانیسم ماشه و عدم صداقت این کشورها در قبال ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا از برجام خارج شده و به لحاظ حقوقی و ساختارهای بین المللی نمی‌تواند مکانیسم ماشه را فعال کند.

وی در ادامه افزود: امروزه تحریم‌هایی که علیه کشورمان وضع شده فراتر از آن چیزی بوده که سازمان ملل برای ما طراحی کرده ضمن اینکه آمریکایی‌ها همه تلاش خود را برای اعمال فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی به کار گرفتند و اتفاقا اروپایی‌ها هم استراتژی وزارت خزانه داری آمریکا را دنبال می کنند.

نماینده مردم یزد تاکید کرد: مطرح کردن فعالسازی مکانیسم ماشه و همچنین تمدید تحریم‌های تسلحاتی برای این بوده که ترامپ بتواند از ما امتیاز بگیرد و همچنین از آنها بهره برداری انتخاباتی کند.

این نماینده مردم در مجلس به همسو بودن سیاست‌های کشورهای اروپایی با آمریکا در قبال جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: اروپایی‌ها اخیرا به تمدید تحریم تسلیحاتی رای ممتنع دادند و همچنین در مسئله مکانیسم ماشه نیز صراحتا مخالفت خود را با آمریکا اعلام کردند؛ اگرچه فعالسازی این مکانیزم هم هیچ تاثیری برای ما ندارد، اما این اقدام کشورهای اروپایی چهره نفاق آنها را آشکارتر ساخته است.

جوکار در ادامه افزود: این‌ها از یک طرف سیاست‌های آمریکا را دنبال می‌کنند و از سویی هم مخالفت خود را با ایالات متحده در رابطه با مسئله مکانیسم ماشه و تمدید تحریم تسلیحاتی اعلام می‌کنند.

وی اظهار کرد: اگر مکانیسم ماشه هم علیه جمهوری اسلامی فعال شود شرایط سخت‌تری برای ما پیش نخواهد آمد زیرا مردم کشورمان با ایستادگی و مقاومت همه توطئه‌های آمریکا را خنثی خواهند کرد./

سخنرانی محمدصالح جوکار در نطق میان دستور مجلس
سخنرانی محمدصالح جوکار در نطق میان دستور مجلس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا