استعفاها برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس از خردادماه انجام می شود

دکتر محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه از لحاظ زمان‌بندی انتخابات مجلس کلید خورده است، گفت: در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس جدول زمان بندی و اجرای احکام انتخابات مجلس از جمله تبلغات، روند تایید صلاحیت ها، شرایط داوطلبان و حفظ حقوق داوطلبان و نامزدهای نمایندگی مجلس را تحت پوشش قرار می دهد.

نماینده مردم یزد در مجلس بیان کرد: بر اساس قانون فعلی انتخابات مجلس، استعفای مقامات باید 9 ماه پیش از زمان انتخابات صورت گیرد که در خرداد ماه عملی می شود.

وی اظهار داشت: اگر اصلاحات قانون انتخابات مجلس به سرعت تصویب شود تمام مواد آن در خصوص هیات نظارت و هیات های اجرایی، عملی می شود، در طرح مذکور ماده ای در نظر گرفته شده که هر زمان اصلاحات تصویب شد زمان بندی انتخابات از همان زمان اجرا شود و مواردی که زمان آن گذشته الزام به اجرایی شدن ندارد، از این رو از نظر زمانی تصویب اصلاح قانون خللی در روند برگزاری انتخابات ایجاد نمی کند.

این نماینده مجلس در خصوص افزایش تعداد نمایندگان توضیح داد: این طرح ارتباط به اصلاح قانون انتخابات مجلس ندارد، قانون انتخابات احکام اجرایی و نظارتی و نحوه رسیدگی به جرایم و شرایط داوطلبی را پوشش می دهد. افزایش تعداد نمایندگان بر اساس جمعیت و پراکندگی جمعیت است هفته آینده طرح افزایش 40 نماینده در دستورکار مجلس قرار می گیرد و باید دید چه نوبتی در صحن می گیرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه 50 نماینده درخواستی برای بررسی فوریت افزایش تعداد نمایندگان امضا کرده اند، گفت: هر زمان افزایش تعداد نمایندگان تصویب شود امکان اجرا شدن آن وجود دارد، این اتفاق تاثیری بر روند انتخابات ندارد تا اسفند ماه وقت کافی برای تغییر در حوزه های انتخابیه داریم و صرفا باید تعرفه ها بر اساس کاندیداها چاپ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا