استقلال سیاسی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی حاصل حضور گسترده مردم و حمایت مرجعیت بود که توانست ساختار سیاسی ایران را بر پایه اسلام و قرآن بنا کنند.

وی افزود: ساختار سیاسی ایران تا پیش از انقلاب اسلامی وابسته به قدرت‌های خارجی بود، اما مردم توانستند ساختار سیاسی کشور را تغییر دهند و ساختاری مستقل از کشورهای بیگانه ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا پیش از انقلاب اسلامی، قدرت انرژی و ژئوپلیتیک کشور در اختیار کشورهای بیگانه بود و از ایران به عنوان ژاندارم خلیج فارس استفاده می‌کردند.

جوکار یادآور شد: هیچکدام از ظرفیت‌های داخلی ایران تا پیش از انقلاب اسلامی تأثیری در زندگی مردم نداشت، اما بعد پیروزی انقلاب، تولید قدرت در سایه مردم و رهبری شکل گرفت و بر همین اساس وحدت ملی در کشور ایجاد شد. در همین راستا، با آغاز جنگ تحمیلی، بالا بودن قدرت نظامی دشمن، وحدت ملی و داخلی باعث پیروزی ایران در جنگ تحمیلی شد.

وی ادامه داد: در دهه دوم انقلاب اسلامی، علی‌رغم اینکه برخی قدرت‌های جهانی به دنبال محدود کردن انقلاب اسلامی بودند، کشور ما توانست به قدرت برتر منطقه تبدیل شود و در دهه سوم نیز، نظام جمهوری اسلامی توانست به دستاوردهای عظیمی در عرصه علمی و پژوهشی دست پیدا کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استقلال سیاسی، خودباوری و آزادی امروز ایران، از جمله دستاورهای مهم انقلاب اسلامی است که تأثیر فراوانی در زندگی ملت داشت. مردم ایران امروز با حضور در انتخابات، به صورت آزاد سرنوشت کشور را تعیین می‌کنند.

/پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا