امیدواریم رئیس‌جمهور روز تحلیف وزیران خود را به مجلس معرفی کند

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ رییس جمهوری درباره سرعت عمل در تشکیل دولت گفت: رهبر انقلاب اسلامی به دلیل شرایط خاص کرونایی و مسائل و مشکلات در حوزه اقتصاد و معیشت مردم در جلسه تنفیذ رییس‌جمهوری تاکید داشتند که معرفی اعضای کابینه دولت هر چه سریع‌تر صورت گیرد که وقفه‌ای در کار مردم پیش نیاید.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس افزود: امیدواریم آقای رییسی در روزی که تحلیف انجام می‌شود وزیران خود را به مجلس معرفی کنند و انتقال مسئولیت باید به شکلی صورت بگیرد که دولت هر چه سریع‌تر تشکیل شود.

جوکاری خاطرنشان کرد: براساس قانون از زمانی که تحلیف رییس جمهوری انجام می‌شود تا زمان معرفی کابینه به مجلس، ۲ هفته به دولت مهلت داده شده است.

وی درباره ویژگی‌های اعضای کابینه دولت سیزدهم گفت: در بحث معرفی وزیران موضوع مهم این است که باید افراد میدانی، باتجربه و با توجه به سوابق کاری و تعهدات آنها نسبت به انجام امورات معوقه را در دولت داشته باشیم، نه اینکه وزیران بیشتر جنبه ستادی داشته باشند و خبری از قاعده کار کف جامعه و مردم نباشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس یازدهم تصریح کرد: مشکلاتی که ما در این چند وقت به آنها ورود کردیم نشان‌دهنده این بود که وزیران کمتر با مردم ارتباط داشتند که این موضوع خود موجب بروز مشکلاتی می‌شد.

جوکار با اشاره به بروز بحران‌ آب در خوزستان اظهار کرد: نباید بحران آب خوزستان به این مرحله می‌رسید. اگر ما قبلا بازدیدهایی انجام می‌دادیم و از نزدیک مشکلات را دیده بودیم یا حتی اگر مدیران میانی و مدیران پایین‌دستی وقت گذاشته و گزارشاتی ارائه کرده بودند اکنون با مشکلات کمتری مواجه بودیم.

وی عنوان کرد: وزیران باید از افرادی انتخاب شوند که در کار میدانی موفق بوده و بتوانند امورات وزارتخانه را در مسائل مختلفی که به آنها محول شده،به خوبی جلو ببرند.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب امروز در آیین تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری فرمایشاتی را در ابعاد مختلف بیان فرمودند و اینکه آقای رییسی به ارزش‌های اساسی انقلاب اصالت دادند را نقطه مثبتی توصیف کردند.

جوکار خاطرنشان کرد: ایشان با اشاره به شعار حجت‌الاسلام رییسی درباره مردمی بودن و مشارکت بسیار خوب مردم در انتخابات و ارتباط گرفتن با نخبگان را اقدام بسیار خوبی عنوان و تصریح کردند که نگاه به ظرفیت‌های کشور باید عمیق باشد و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به بحث مسائل اقتصادی بیان کرد: بسترهای اقتصادی در قوه مجریه ایجاد می‌گیرد و زمینه ایجاد فسادهای مالیاتی، ارزهای ترجیهی و قاچاق هم در ذیل آن در این قوه شکل می‌گیرد،  بنابر این باید مراقب تشکیل اینگونه بسترهای فسادزا در قوه مجریه بود و به‌طور جدی با آن مبارزه کرد.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه مدیران نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشبرد اهداف و رسیدن به نقطه مطلوب دارند، گفت: البته برخی از مسائل را نمی‌توان در کوتاه‌مدت حل کرد اما اگر برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد در آینده نتایج مثبت و خوبی برای مردم در پی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، ‌مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسوولان و کارگزاران نظام روز سه‌شنبه در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار شد.

مراسم تحلیف رییس جمهوری ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه در صحن علی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا