اگر رای نماینده در جهت منافع ملی باشد می تواند از نظر خود دفاع کند

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نیز درباره طرح شفافیت آرا اظهار داشت: وقتی مجلس از خودش شفافیت را شروع کند دیگر نهادها هم از سطوح ملی گرفته تا شهرستان‌ها، خود را ملزم به رعایت این شفافیت می‌کنند. از نظر عمل و رفتار هم این شفافیت باید وجود داشته باشد. در این صورت مردم هم بهتر می‌توانند نظارت را داشته باشند و با رانت و فساد در جامعه کمتر مواجهه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه شفافیت آرا برای نمایندگان مشکلی ایجاد نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: اگر کسی بتواند از رای خودش دفاع کند و اقناع سازی را انجام دهد و پشتوانه منطقی برای آن داشته باشد چه اشکال دارد دیگران هم در جریان کار قرار گیرند.

نماینده مردم یزد در ادامه افزود: وقتی نماینده شدیم نباید مطابق میل خودمان حرکت کنیم، باید قانون و منافع ملی را درنظر بگیریم. متاسفانه این نگاه بخشی نگری وجود دارد و اجازه نمی‌دهد که آرا شفاف باشد. اما اگر منافع ملی لحاظ شود چه اشکالی دارد که برای مردم مشخص شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه نمایندگان باید به دنبال انجام وظیفه و منافع ملی باشند نه جمع آوری رای برای انتخابات، خاطرنشان کرد: اگر ملاک نماینده در رای دادن جلب نظر عده‌ای یا جمع آوری رای برای انتخابات باشد قطعا به منافع ملی ضربه می‌زند. باید نگاه نماینده به مصالح کشور، انقلاب، نظام و منافع عموم مردم باشد نه منافع بخشی از مردم. اگر رای نماینده از روی کارشناسی و منطق باشد قطعا از رای خودش می‌تواند دفاع کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا