سطح ذخایر آبی یزد سالانه 45 سانتی‌متر کاهش می‌یابد

محمدصالح جوکار در نشست مجمع نمایندگان استان که علاوه بر نمایندگان استان با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، مهران فاطمی استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که در استان باید به آن توجه کنیم این است که خط و مسیر توسعه استان باید مشخص و شفاف باشد و همه در استان نسبت به آن اتفاق نظر داشته باشند.
وی تصریح کرد: برای اینکه به این نتیجه برسیم باید جلسات مشترکی میان نهادهای مختلف در استان برقرار شود و در ارتباط با نیازها و ظرفیت‌های استان بررسی لازم صورت پذیرفته و به یک صدای واحد برای توسعه یزد دست پیدا کنیم.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به استان یزد اشاره کرد و گفت: صبح امروز در نشست مجمع نمایندگان استان یزد آب مهمترین اولویت استان یزد برای طرح در سفر رئیس جمهور به استان یزد است.
جوکار گفت: در این حوزه هم تاکید ویژه صورت گرفت که تمرکز بر انتقال خط دوم انتقال آب به استان یزد از سرچشمه خرسان گذاشته شود و همه نسبت به این موضوع تاکید داشته باشند.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: استان یزد به صورت ویژه با بحران منابع آبی روبرو است و ذخایر آب زیرزمینی این استان سالانه 45 سانتیمتر با افت و کاهش روبرو است.
وی گفت: موضوع بعدی که مورد نیاز استان یزد است، پروژه‌های با پیشرفت 40 درصد به بالا است که تاکنون میلیاردها برای آن هزینه شده و برای تکمیل نیاز به تسهیلات و حمایت دارند.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه متوازن در استان، پدیده حاشیه‌نشینی، تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مهاجرت‌های داخلی و خارجی، پرداخت سهم دولتی پروژه‌های خیری هم از جمله دیگر موارد و اولویت‌هایی است که در سفر رئیس‌جمهور باید به آن توجه داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا