شکست آمریکا در صحرای طبس برای نسل جوان بازگو شود

محمدصالح جوکار محمدصالح جوکار در مراسم بزرگداشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس و شهادت شهید منتظر قائم نخستین فرمانده سپاه الغدیر یزد اظهار داشت: این واقعه تداعی کننده یک واقعه تاریخی در صحرای طبس و شکست ابرهه زمان در دل کویر است.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واقعه طبس در نگاه صاحب نظران و افرادی که عمیق می‌اندیشند واقعه‌ای چند جانبه و چند بعدی است که باید به همه ابعاد آن و به ویژه در بعد معنوی آن که کمتر مورد توجه بوده حساسیت بیشتری داشت.

وی خاطرنشان کرد: نظام دو قطبی آن روز اصلا توان تحمل شکل‌گیری نظام اسلامی با محوریت قرآن را نداشت چرا که آنها قرن‌ها تلاش کردند دین را از حوزه اجتماعی به حوزه فردی ببرند و پس از آن دین را محو کنند.

جوکار با بیان اینکه آمریکا نوکر بی‌چون و چرای خود در منطقه را به واسطه پیروزی انقلاب از دست داد گفت: به واسطه همین موضوعات آمریکا توطئه‌ها و فتنه‌های بزرگی را در لانه جاسوسی طراحی کرد که این لانه هم توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) فتح شد و حضرت امام از این واقعه به عنوان انقلاب دوم یاد کردند و فرمودند که اگر این انقلاب نبود،‌ انقلاب اول هم به ثمر نمی‌رسید.

وی گفت: بعد از حادثه گروگان‌گیری و تحقیر آمریکا در دنیا به واسطه فتح لانه جاسوسی، در صدد برآمد که این آبرو را بار دیگر در نظام بین الملل احیا کند و برای آن هم طرح حمله نظامی از طریق صحرای طبس را در دستور کار خود قرار دادند و مطابق با نقشه‌های عملیاتی و شرایط جغرافیایی ما آنچه را که توانستند در آمریکا طراحی و آزمایش کردند و هیچ خللی در این عملیات که با عنوان پنجه عقاب طراحی شده بود وجود نداشت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ما هم در آن زمان ارتش و نیروهای نظامی شکل گرفته و قوت یافته‌ای نداشت تصریح کرد: آمریکایی‌ها در چهارم اردیبهشت با استفاده از خاموشی رادارها یا از کنترل انداختن آنها توانستند به صحرای طبس راه پیدا کنند.

جوکار تاکید کرد: با توجه به اینکه این عملیات در راستای احیای آبروی آمریکا در عرصه بین‌الملل بود،‌ تمام تلاش آنها بود که هیچ خللی در کارشان نباشد و با دقت عملیات مطابق برنامه انجام شود ولی یک نکته اینجا وجود داشت و آن اینکه خداوند پشتیبان و حامی این کشور بود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش‌های ناسا در آن زمان نشان داده بود که هیچ باد تاثیرگذار بر این عملیات وجود نداشت گفت: در این زمان که همه گزارش‌ها حکایت از عدم وجود باد بود،‌ طوفان شن عظیمی به خواست خداوند متعال به وجود می‌آید و این عملیات را در نطفه خاموش کرد.

وی با بیان اینکه وقتی مسیر برای رضایت خدا باشد خداوند کمک ما می‌کند ولی اگر از این مسیر عبور کردیم و انحراف داشتیم خداوند کمک ما نمی‌کند گفت: اینکه ما در برجام موفق نبودیم به دلیل آن بود که رضای خدا در آن نبود و در چند دور مذاکرات با جمهوری خواهان و دموکرات‌ها،‌ آمریکایی‌ها بر ما دیکته کردند و به دنبال پذیرش شرایط آنها بودیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر به خواسته دشمن تن دادیم شکست می‌خوریم گفت: آمریکا امروز یک چهره استکباری در دنیا دارد که صرفا تبعیت محض از ملت‌ها را می‌خواهند و هدف آنها این است که ما دست‌ها را بالا ببریم و تسلیم شویم و قدرت موشکی خود را هم به عرصه مذاکرات وارد کنیم.

جوکار خاطرنشان کرد: وقایعی که امروز در اوکراین رخ می‌دهد هم به همین دلیل است که آنها خودشان با دستان خودشان خود را خلع سلاح کردند و به هیچ عنوان به دنبال حمایت از مردم اوکراین نیستند و تبلیغات آنها در ارتباط با مردم این کشور هم به دلیل تلاش آنها برای خارج کردن طرف مقابلش است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که ما باید وقایعی همچون شکست آمریکا در صحرای طبس و دلاوری و رشادت‌های شهیدانی همچون شهید منتظر قائم را به نسل جوان بازگو کنیم و نکته جهاد تبیین هم در همین وقایع است.

وی ادامه داد: به ویژه بخش‌های معنوی و امدادهای غیبی الهی که این واقعه عظیم داشت و در سایه آن شکست کدخدای دنیا و ذلیل شدن و خوار شدن آنها و سوختن مزدوران آمریکایی در منطقه طبس را باید برای مردم بیان کرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از واقعه صحرای طبس و شکست آمریکا در این واقعه گفت: ‌وقایعی همچون شکست آمریکا در صحرای طبس برای نسل جوان بازگو شود./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا