غیرت و مقاومت، رمز لغو تحریم ها و پیروزی در مذاکرات است

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «رسالت» ضمن اشاره به لزوم رعایت غیرت دینی در دیپلماسی طبق فرمایشات رهبرانقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی ماه تاکید می کند: آنچه که مسلم است در بحث مذاکرات طرف مقابل به دنبال گرفتن امتیاز بوده و طرف های مقابل مذاکره را تحقیر کنند.وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنیا نشان داد که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و تجربه خوبی هم در این راستا داریم.
بنابراین اگر آمریکا می خواهد ایران تعهداتش را اجرا کند و اندک آبرویی برای خود بخرد، بهتر است شروط ایران را بپذیرد.جوکار گفت: در شرایط فعلی مذاکرات بااینکه آمریکایی ها در ظاهر اعلام می کنند که همراه هستند و قصد داریم به توافق برسیم اما یقینا در پشت صحنه کار، بازی سیاسی در جریان است و بسیار اهمیت دارد اگر قرار است ایران توافقی انجام دهد مبتنی بر مطالباتی باشد که گفته شده است.
یکی از آ ن ها برداشته شدن تحریم ها به طور کامل و راستی آزمایی است که باید انجام شود. چراکه در این دوره وعده ووعید دادن اصلا کارساز نیست.وی گفت: اگر به اصول و خطوط قرمزهای خودمان توجه نداشته باشیم و اهتمام به خرج ندهیم و همان غیرت دینی که رهبر معظم انقلاب فرمودند را نداشته باشیم همان نتیجه ای حاصل می شود که در برجام قبلی اتفاق افتاد و کلاه بزرگی بر سرمان می رود و طرف مقابل امتیازات خود را می گیرد.

مذاکرات باید برمبنای غیرت و مقاومت باشد
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمجلس ابراز کرد: سپس فشار حداکثری هم به ما وارد می کنند تا آن چیزی را که دیکته می کنند موردتوافق قرا بگیرد تا بعد از گذشت چندین سال مسئول سیاست خارجی کشورمان بگوید که ما در متن توافق مشکلاتی داشتیم!جوکار در انتها متذکرشد که امروز باید همان گفتمانی که مقام معظم رهبری فرمودند مبنی بر لزوم غیرت دینی و مقاومت، در داشته ها و مواضع خود برای آن چیزی که حق مسلم ما است پافشاری کنیم. یقینا در این مسیر موفق خواهیم بود. حتی این روزها با همین روش در مذاکرات اخیر شاهد هستیم که این اهداف در حال تحقق است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا