فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس به زودی شکل می‌گیرد

«محمدصالح جوکار» در نخستین نشست تشکیل کنسرسیوم معادن استان یزد با اشاره به این‌که در هیچ کاری نباید انحصار وجود داشته باشد، اظهار کرد: اگر تشکیل این کنسرسیوم سبب ایجاد انحصار و مشکل تراشی برای برخی واحدها به ویژه واحدهای معدنی کوچک شود، ایجاد آن اصلاً خوب نیست.

وی افزود: در این رابطه و با توجه به اینکه چهارچوب فعالیت کنسرسیوم باید به گونه‌ای باشد که مانع تراشی نکند، لازم است فعالیت ها به گونه ای تنظیم شود که تمام شرکت‌های معدنی حتی شرکت های کوچک در آن نقش داشته باشند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تشکیل فراکسیون معدن و صنایع معدنی در مجلس شورای اسلامی، گفت: هیئت رئیسه این فراکسیون در آینده‌ای نزدیک و با امضای ۶۵ نفر از نمایندگان انتخاب می شود.

جوکار به ظرفیت های معدنی استان یزد اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌ که یزد یکی از قطب های اصلی معدنی کشور به حساب می آید، این فراکسیون می تواند برای استان نقشی بسیار راهگشا داشته باشد.

این مسئول به مسائل مطرح شده در ارتباط با مشکلات کارخانه های جوار معدنی یزد در زمینه تامین مواد اولیه اشاره و تصریح کرد: در سال های اخیر متاسفانه اقدام قابل توجهی در زمینه اکتشاف صورت نگرفت و همین موضوع سبب شده که کارخانه های ما الان با مشکل مواجه باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بحث اکتشاف باید به صورت جدی در دستور کار کنسرسیوم معادن یزد قرار گیرد افزود: در این زمینه سوال مهمی مطرح است که چرا ایمیدرو در طول سال های گذشته دست به اکتشاف نزده است.

وی بر ضرورت توازن میان شرکت‌های جوار معدنی و نوع فعالیت آنها با معادن در استان تاکید کرد و افزود: اگر صرفا به یک محصول از جمله گندله توجه کنیم و از دیگر صنایع جوارمعدنی غافل شویم، قطعا با مشکل مواجه می شویم.

نماینده مردم شهرستان های یزد و اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت عمل واحدهای معدنی به مسئولیت های اجتماعی که بر دوش آنها گذاشته شده تاکید کرد و گفت: باید به سمتی برویم که اگر منابع معدنی در نقطه ای به پایان رسید، مردم آن منطقه به مشکل نخورند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، جوکار با بیان این‌که همه باید نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشیم خاطرنشان کرد: رفع این اشکال با عمل به مسئولیت های اجتماعی توسط واحدهائی از جمله معادن و فولادها محقق می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا