مردم توان تحمل فشار اقتصادی بیشتر را ندارند

محمدصالح جوکار در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد که با حضور فرمانده قرارگاه میدانی ستاد ملی کرونا برگزار شد اظهار داشت: تمام کادر درمان در طول دوران شیوع کرونا واقعا جهاد کردند و با تلاش‌های شبانه‌روزی خود زمینه مدیریت این بیماری را فراهم آوردند.
وی با تاکید بر اینکه مردم و کسبه هم همراهی بسیار خوبی در این زمینه داشتند افزود: مردم در این دو سال فشارهای اقتصادی بسیار زیادی را متحمل شدند و برخی از کسب و کارها واقعا به تعطیلی کامل کشیده شد.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کاری کنیم که بیش از این فشار اقتصادی به مردم وارد نشود گفت: مردم واقعا دیگر تحمل سختی و فشار اقتصادی بیشتر را ندارند به همین دلیل در بحث پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشیم.
جوکار با بیان اینکه امروز خیلی از بازارهای کسب و کار از رونق افتاده گفت: در استان یزد یکی از عرصه های بسیار خوب برای ایجاد اشتغال صنعت گردشگری است که این حوزه هم با مشکلات بسیار جدی و بالایی روبرو بوده است.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جبران این خسارت‌ها به صورت کامل انجام نشده گفت: این بیماری قرار نیست که به این راحتی از جامعه رخت بربندد و تمام شود و هر دفعه با نوع جدیدی مشاهده می‌شود به همین دلیل در حوزه سلامت باید تدبیری شود که بتوانیم کنترل بیماری را انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه کرونا به هیچ عنوان همانند بیماری‌هایی از جمله فلج اطفال نیست که بتوانیم آن را ریشه‌کن کنیم گفت: ما باید زمینه‌ای فراهم کنیم که با کنترل بیماری بتوانیم امور آموزشی و اقتصادی خود را پیش ببریم.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز متاسفانه روند آموزشی ما تعطیل است گفت: تعطیلی آموزش‌ها در سال‌های آینده خسارت‌های خود را نشان می‌دهد و آن زمان واقعا جبران این موضوع امکان‌پذیر نیست.
جوکار بر ضرورت آموزش همگانی به مردم در مقابله با کرونا تاکید کرد و افزود: ظرفیت رسانه ملی بیش از این باید مورد استفاده قرار گیرد و برنامه‌های متعددی در این زمینه باید منتشر شود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی واکسیناسیون در این سطح بالا را یکی از اقدامات بسیار ارزشمند دولت سیزدهم دانست و گفت: در شرایط تحریم، کار بسیار سختی در تامین ارز وجود داشت که به حمدالله با تلاش دولت این اقدام صورت گرفت و واکسن در حجم بسیار بالایی تامین شد.
متاسفانه برخی از اقشار مردم همچنان نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند و این موضوع خطرناک‌ترین موضوعی است که می‌تواند در جامعه داشته باشیم؛ ما همه باید معنای ولایت را اینجا تفسیر کنیم و با الگو قرار دادن مقام معظم رهبری، همه نسبت به دریافت واکسن به سرعت اقدام کنیم.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا