نماینده یزد: کمیسیون ۱۰۰ در کاهش تخلفات ساختمانی بازدارنده نبوده است

به گزارش روز چهارشنبه دفتر این نماینده، محمدصالح جوکار در نشست شورای مشورتی عمران اظهار داشت: نمایندگان تخصص لازم برای ورود به تمام عرصه‌ها را ندارند و با توجه به اینکه تصمیم‌گیری نیاز به استفاده از تصمیمات تخصصی دارد؛ باید در حوزه‌های مختلف از نظر صاحب‌نظران استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع به کار مجلس، کارگروه‌های مشورتی نماینده یزد در حوزه‌های مختلف تشکیل شد تصریح کرد: یکی از مباحثی که در نشست کارگروه مشورتی عمران مطرح شد، عدم بازدارنده بودن کمیسیون ماده ۱۰۰ است که مطلب به حقی است.

جوکار رعایت قوانین در کشور را به صورت میانگین نزدیک به ۸۰ درصد دانست و گفت: این موضوع برای قوانین مختلف متفاوت است و برخی قوانین به صورت صد درصد و کامل رعایت می‌شود و برخی دیگر ۲۰ درصد هم رعایت نمی‌شوند که یکی از دلایل آن مربوط به نوشتن آیین‌نامه‌ها و قوانین است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی آیین‌نامه‌هایی هم که در گذشته مطرح و تصویب شده با اصل قانون مخالف است و به همین دلیل باید صاحب‌نظران در این حوزه بر اصلاحاتی که باید در قوانین انجام شود دقت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در صورتی که این اتفاق بیفتد و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف نظرات اصلاحی و پیشنهادات خود را به نمایندگان ارائه دهند، مجلس هم می‌تواند در اصلاح و تصویب قوانین کارآمد و موثر بهتر عمل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا