نگاه مسئولان به مردم پدرانه است

دکتر محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون عفو فریب‌خوردگان حوادث اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب و ادامه این نگاه در دولت اظهار کرد: حکمرانی در کشور ما با کشورهای دیگر تفاوت دارد به این معنا که از بالا به پایین نیست و موضوع حاکمیت نیز در قالب پیوند مردم با ولایت و آموزه‌های دینی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به هزینه‌های زیادی که اغتشاشات اخیر به کشور تحمیل کرد، افزود: با این حال نگاه عطوفت و مهربانی جایگاه ولایت نقش خود را به خوبی ایفا کرد و کسانی که دشمن آنها را دستاویز خود قرار داد و امروز متوجه اشتباه خود شدند و با عفو رهبر معظم انقلاب زمینه بازگشت آنها به دامن خانواده و جامعه فراهم شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی دستور عفو عمومی رهبری را الگویی برای دیگر مسئولان کشور دانست و گفت: به دنبال این عفو، حرکت مسئولانی از جمله رئیس‌جمهور نیز برای تکمیل برخی از موارد و عفو افرادی که مرتکب خطایی شدند آغاز شد که نشان می‌دهد این موضوع در ذات جمهوری اسلامی نهفته است.

وی با تاکید بر تفاوت جدی ساختار سیاسی جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر ادامه داد: نگاه مسئولان کشور به مردم به ویژه جوانان پدرانه است.

جوکار با اشاره به حضور پررنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال این حرکت را مظهر همدلی و وحدت ملت توصیف کرد و یادآور شد: این یکی از دستاوردهای حرکت بزرگ عفو رهبر معظم انقلاب بود که می‌تواند سرمایه اجتماعی کشور و میزان مقبولیت را در جهان افزایش دهد که برای کشور بسیار اثربخش خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا