نیازمند کارهای تبلیغاتی و فرهنگی برای حضور بیشتر مردم برای اهدای خون هستیم

دکتر محمد صالح جوکار صبح امروز در جلسه رئیس اداره کل انتقال خون استان یزد با وی با بیان اینکه خون یک مایع حیاتی برای بدن انسان است، گفت: مردم کشور ما بر اساس فرهنگ و اعتقاد و باورهایی که دارند به صورت داوطلبانه خون اهدا می‌کنند درصورتی‌که در کشورهای خارجی برای دریافت خون به آنها پول پرداخت و بحث داوطلبی مطرح نیست.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استحصال 45 هزار کیسه خون در استان یزد نسبت به جمعیتی که داریم آمار کمی به شمار می‌رود، اظهار داشت: در این زمینه و در جهت مشارکت بیشتر مردم برای اهدای خون نیازمند کارهای تبلیغاتی و فرهنگی هستیم تا مردم ترغیب شوند تا برای اهدای خون وارد عمل شوند.

وی افزود: بااین‌همه کمبودی که دارید ولی اینکه در کوتاه‌ترین زمان خون توسط شما به بیماران منتقل می‌شود، بسیار ارزشمند و جای تشکر فراوان از شما دارد.

جوکار با تأکید بر اینکه در سطح ملی و استانی دولت باید نگاه ویژه‌ای به سازمان انتقال خون و خدمات این ارگان داشته باشد، اذعان داشت: بحث بودجه سفر رئیس‌جمهور در استان یزد نیازمند پیگیری دارد تا محقق شود.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بحث کمک‌رسانی به مردم، شاهد حضور پررنگ خیرین و اصناف در زمان کرونا بودیم و بدون شک با جلساتی با این افراد که با جان و دل برای خدمت به مردم وارد عمل می‌شود، می‌توان امیدوار بود که مشکلات سازمان انتقال خون مرتفع شود.

وی با بیان اینکه برخی از ادارات و نهادها نیروی مازاد دارند، افزود: بحث متوان سازی نیروها به‌درستی صورت نگرفته که اگر اصلاح می‌شد، بسیاری از مشکلات ادارات به‌واسطه کمبود نیرو مرتفع می‌شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا