ویدئو | اجاره نشینی در فضای مجازی و مظلومیت حاج قاسم

محمد صالح جوکار نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام شبکه های اجتماعی خارجی برای حذف نام و عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: متاسفانه انچه در فضای مجازی و به ویژه در شبکه های اجتماعی رخ می دهد نشان از عقب بودنمان در تولید محتوا و ارائه پلتفرم های بومی برای حضور مردم در شبکه های اجتماعی است.

جوکار افزود: هر فناوری که در دنیا تولید می شود بدون هدف نیست و این هدف برای سازندگان آن قطعا مهم و پر اهمیت است لذا در فضای مجازی هم هر فناوری نرم افزاری و سخت افزاری با هر هدفی که تولید می شود برای سازندگان آن مهم است که برای همه مشخص شده که نه تنها اهداف این تولیدکنندگان حتی نزدیک به ارزش های انقلاب اسلامی نیست که در بسیاری از جاها بر خلاف و نقطه مقابل ارزش های این انقلاب هم هست.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: اگر امروز می بینم قلمرویی در این فضا مجاری نداریم به دلیل این است که اجاره نشین دیگر کشورها هستیم و آن صاحب خانه است که برای ما تعیین تکلیف می کند.

جوکار با بیان اینکه مستاجر خوب بودن برای تولیدکنندگان فضای مجازی یعنی همراه شدن با سیاست های ان ها اذعان کرد: هر کجا رفتارها و کنش های ما در راستای سیاست های این قدرت ها باشد آن را حفظ می کنند و هر کجا هم که نباشد بدون پروا ان را حذف می کنند مانند موضوع شهید سلیمانی که از ارزش های مکتب انقلاب اسلامی است اما به دلیل هم راستا نبودن با سیاست های یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام به راحتی مقابله و حذف می شود.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تصریح کرد: سردار شهید سلیمانی به عنوان یک سرباز در مقابله با تروریست عمل فعالانه ای با نمای جهانی داشته است و در مقابله بسیاری از اهداف و سیاست های صاحبان چنین پلتفرم هایی ایستادگی کرد پس جای تعجب نیست که پررنگ شدن این شخصیت ها در فضا و قلمرو آنها زمینه غضب آن ها را فراهم کند.

وی تقویت پلتفرم های داخلی را یکی از راه حل های ایجاد قلمرو انقلاب اسلامی در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: استفاده درست از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی حلقه گمشده امروز کشور ما در فضای مجازی است چرا که این رویه و منش پلتفرم های خارجی را نمی توان تغییر داد و استقلال در فضای مجازی تنها با تکیه بر توان داخلی امکان پذیر است.

نماینده یزد، اشکذر و بخش ندوشن ابراز کرد: هیچگونه قوانینی هم در حوزه فضای مجازی وجود ندارد و در سایه این بی قانونی هر کسی هر اقدامی را مجاز می داند که انجام دهد به ویژه صاحبان شبکه ها و پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و فیس بوک که قطعا ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا