استاندار جدید برای مسئله آب استان یزد برنامه داشته باشد

محمدصالح جوکار ضمن تبریک به مهران فاطمی اظهار داشت: شما از این به بعد فعال اجتماعی یا سیاسی نیستید بلکه استاندار و به عنوان پدر استان و متعلق به همه مردم هستید.

وی گفت: آن چه انتظار می‌رود این است که مطابق با چارچوب‌ها عمل کنید، به گونه‌ای عمل کنید که حتی از مخالفان بیان کنند که شما به همه قشرها توجه دارید.
جوکار افزود: بر فرض مثال نمی‌شود تنها به افراد مؤمن، معقتد، ولایی توجه کرد و از مابقی افراد غافل شد، چون هنگام رأی گرفتن ما از همه مردم خواهان رأی هستیم نه یک قشر خاص.

وی با بیان اینکه توسعه‌ها بر مبنای آب است و سقف آب است که سقف توسعه را مشخص می‌کند اظهار داشت: از این جهت است کا توسعه استان هم با رکود مواجه شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر تصریح کرد: اگر به مسئله آب توجه جدی نشود در سال‌های نه چندان دور با چالش جدی رو به رو می‌شویم، بنابراین پایه و زیرساخت اصلی استان برای توسعه در چهار سال آينده آب است.

جوکار به استاندار جدید یزد گفت: برای مسئله آب برنامه‌ریزی داشته باشید و آب را از حوزه داخلی و حوزه بیرونی دریای عمان پیگیری داشت باشید، در موضوع آب باید در فرآیندها تسریع ایجاد شود.

وی گفت: خط دوم انتقال آب دو سه سال است که تعطیل شده که امسال مجلس بودجه ۱۰۰ میلیارد به آن اختصاص داد اما مجری، پیمانکار و اراده قوی برای اجرای طرح وجود ندارد اگر کارها انجام شده بود اکنون مطابق برنامه سال ۱۴۰۰ شاهد ۵۰ درصد کار بودیم و با ظرفیت‌های قانونی بودجه به راحتی می‌توانستیم استفاده می‌کردیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله دیگری که همه رنج می‌دهد آلایندگی‌ها است و همه جا بحث از آلاینده‌ها است افزود: متأسفانه در طی سال‌های گذشته سمت و سوی استان به سمت صنایع بوده و توجه نشده که این صنعت می‌تواند چه آسیب‌های را به استان یزد وارد کند.
وی خاطر نشان کرد: نقش راه آینده مطابق با اقلیم بومی استان یزد باشد و عناصر واقعی شکل دهنده صنعت هم ویژه استان طراحی شود، لذا نقشه راه قطعا باید تغییر پیدا کند.

جوکار عنوان کرد: در مرحله اول فرهنگ سازی و آموزش است، به سرمایه‌گذاران هم در این بخش توجه شود تا ورود کنند و سود و سرمایه آنها هم حفظ شود.
وی بیان کرد: برخی از شهرستان‌ها از سرمایه اشباع شده است و اگر باز سرمایه‌گذاری شود جمعیت غیر بومی را افزايش می‌دهد چون در حال حاضر در آن شهرستان‌ها نرخ بیکاری صفر شده و از استان‌های دیگر ورود می‌کنند و توزیع امکانات بهم می‌خورد.

مبنای حرکت دولت سیزدهم عدالت بود، اما باز هم منابع باید به درستی توزیع شود، اگر بودجه به درستی خرج نشود دستاوردی برای شهرستان محروم نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا