اصلاح شیوه گشت ارشاد در مجلس مطرح نشده است

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنـــا، درباره سخنان سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه اختیار اصلاح شیوه گشت ارشاد با مجلس شورای اسلامی است، گفت: درحال حاضر چنین موضوعی در مجلس شورای اسلامی مطرح نشده است. در این خصوص نه طرح و نه لایحه‌ای به مجلس نیامده است.

رئیس کمیسیون شوراها در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که گفته می‌شود دولت باید درخصوص اصلاح شیوه گشت ارشاد اقدام کند، از لحاظ آیین‌نامه‌ای ابتدا دولت باید به این موضوع ورود کند یا مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هم دولت می‌تواند لایحه در این خصوص به مجلس ارائه کند هم نمایندگان می‌توانند درباره‌اش طرحی به صحن بیاورند.

وی درباره آخرین اقدامات کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی پیرامون حوادث اخیر کشور گفت: ما در کمیسیون‌ شوراها گزارشات‌مان را از همه جا دریافت کرده‌ایم، همان طور که قبلا هم اعلام کردیم منتظر گزارش نهایی پزشک قانونی در موضوع سم شناسی و پاتولوژی بودیم که این گزارش هم ارائه شد.

جوکار در خصوص این‌که آیا گزارش نهایی در صحن مجلس قرائت خواهد شد یا خیر، گفت: ما گزارش‌مان را مبتنی بر گزارش پزشکی قانونی که داده است نهایی و تقدیم هیات رئیسه می‌کنیم آن زمان دیگر هیات رئیسه تصمیم می‌گیرد که در صحن قرائت شود یا خیر.

به گزارش ایلنا، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر این  که آقای رییسی از اصلاح شیوه برخورد گشت ارشاد که از سوی رییس مجلس مطرح شده استقبال کرده‌اند، در صورتیکه چنین اصلاحی در قانون صورت بگیرد پاسخ شورای نگهبان چه خواهد بود، گفت: اختیار قانونی مجلس است که از طریق طرح و لایحه موضوعی را تصویب یا اصلاح کند. درصورتی که مصوبه‌ای در این رابطه به شورای نگهبان ارسال شود، در خصوص آن تصمیم خواهیم گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا