اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دستور کار مجلس است

محمد صالح جوکار روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: یکی از مشکلات انتخابات ریاست جمهوری این است که تعداد زیادی داوطلب بدون در نظر گرفتن برخورداری از شرایط لازم برای این جایگاه ثبت نام می‌کنند و گاهی ۲ هزار نفر برای این انتخابات نامزد می شوند اما به دلیل احراز نشدن شرایط توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می‌شوند که این موضوع وقت زیادی از کشور را صرف می کند.

وی با بیان اینکه به همین دلیل، تعیین شاخص‌هایی برای رجل سیاسی باید تفسیر شود، اظهار داشت: در این بخش با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در حال اقدام هستیم تا با این حجم از داوطلب در زمان ثبت نام روبرو نباشیم تا برای سال ۱۴۰۰ قانون جدید در این زمینه تصویب شود.

جوکار همچنین با تبیین برخی آسیب‌ها، مشکلات یا سوء استفاده ها در رابطه با فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا بازنگری قوانین این حوزه را نیز ضروری دانست و گفت: همانگونه هیاتی برای نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در قانون پیش بینی شده، در ارتباط با شوراهای اسلامی نیز نیاز به تصویب قوانین نظارت بر رفتار اعضای این شوراها احساس می شود که در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با بیان انتظارات مردم از نمایندگان مجلس یازدهم اظهار داشت: مطالبات مردم از نمایندگان افزایش یافته، آنها یک سری سختی‌ها و مشکلات دارند که رویکرد شکل گیری مجلس جدید نیز بر همین اساس بوده تا مطالبات شهروندان را دنبال کند.

نماینده یزد و اشکذر ادامه داد: در مجلس یازدهم بحث ما این است که این مجلس باید در راستای تدوین قوانین جدید که نیاز آنها احساس می‌شود، اقدام کند و قانونگذاری به گونه ای انجام شود تا قوانینی که با هم تناقض دارند، اصلاح شوند.

استان یزد با ۱۰ شهرستان و حدود یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت، چهار نماینده  در قالب چهار حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا