اصلاح موادی از قانون انتخابات در دست بررسی است

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در تشریح ‌بررسی طرح یک‌فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در دستور کار هفته جاری کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس قرار دارد، اظهار کرد: در ملاقاتی که نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری داشتند، بر اصلاح قوانین به‌ویژه قانون انتخابات تأکید و مقرر شد تا اصلاح این قوانین در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات تاکنون قوانین انتخاباتی کشور اصلاح نشده و به همین خاطر ضرورت داشت تا مواردی از این قانون اصلاح و بازبینی شود.

نماینده مرم یزد و اشکذر درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدام نخست مجلس یازدهم، اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری بود که از سوی شورای نگهبان نیز پذیرفته شد اما هیئت نظارت بر مواردی از آن ایراد گرفت و درنهایت امر مصوب نشد.

رئیس‌ کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس همچنین خاطرنشان کرد: قانون انتخابات مجلس نیز اقدامات خوبی در حوزه اصلاح ویژگی‌های فردی و شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در شیوه و فرآیند صلاحیت‌ها و نحوه تبلیغات انجام داد. همچنین تخلفات، جرائم انتخاباتی و چگونگی تأمین منابع تبلیغاتی نیز موردبررسی قرار گرفت و کلیاتی برای آن تعیین شد.

وی در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: الگوی نظام انتخاباتی نیز درحال بحث کارشناسی است. دراین راستا یک‌فوریت کلیات قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تصویب شد و درحال حاضر نیز در کمیسیون در دست بررسی است. امیدواریم به‌زودی در صحن علنی مجلس این موضوع به تصویب برسد ‌و قانون انتخابات مجلس بارأی نمایندگان محترم تغییر پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا