اعطای سبد کالا در قالب کارت الکترونیکی به مردم/برای جلوگیری از تحول اقتصادی، اتاق فکر تشکیل شده است

محمد صالح جوکار روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص تغییر سیاست پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی از وارد کننده به مصرف کننده اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد این ارز به عنوان رانت در اختیار دلالان و شبکه ناسالم توزیع قرار می‌گرفت.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم باید مطمئن شوند که دولت به دنبال تغییر سیاست یارانه ای و پرداخت یارانه به آن‌ها است  و با حذف ارز ۴۲۰۰تومانی یارانه نقدی و غیرنقدی آنها افزایش می‌یابد.

سبد کالا در قالب کارت الکترونیکی به مردم داده شود

جوکار با بیان اینکه با حذف این رانت قیمت برخی از کالاها شامل مرغ، تخم مرغ و گوشت افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: دولت باید دقیقاً بررسی کند که هر فرد در سبد غذایی به چه میزان پروتئین، لبنیات روغن و سایر مواد غذایی نیاز دارد و بر این اساس برای هر ایرانی یک سبد کالا طراحی کند و در قالب یارانه نقدی و غیر نقدی در اختیار مردم قرار دهد به عبارت دیگر به جای یارانه ارزی این یارانه‌ها جایگزین شود تا مردم اطمینان حاصل کنند که دولت به آنها توجه دارد.

وی تصریح کرد: با قطع دست دلالان و وارد کنندگان فاسد منافع مردم تضمین خواهد شد، اما دولت باید قبل از حذف یارانه ارزی برای اعتمادسازی در میان مردم کالاهای اساسی را در قالب کارت الکترونیکی پیش‌بینی کرده و در اختیار آنها قرار دهند.

دولت در مورد تصمیمات اقتصادی شفاف سازی کند

جوکار تصریح کرد: مردم باید در جریان کامل تصمیم اقتصادی و اجرای آن قرار بگیرند، دولت مردمی باید در مورد تصمیمات اقتصادی خود شفاف‌سازی کند و نباید مثل دولت‌های گذشته اعلام شود که ما خبر نداشتیم و در جریان نبودیم. باید مردم به صورت شفاف و روشن اطلاع داشته باشند که ارز ۴۲۰۰ تومانی تا الان چگونه مصرف شده و از الان به بعد دولت چگونه می‌خواهد این ارز را به مردم اختصاص دهد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: در این صورت جریانات حاشیه‌ساز راه به جایی نخواهند برد. این جریان ها تلاش دارند تا اجازه تحول اقتصادی به دولت ندهند.

مدیران بازنشسته اتاق فکر برای جلوگیری از تحول اقتصادی تشکیل دادند

وی تاکید کرد: مدیران پیر و بازنشسته دولت قبل، برای جلوگیری از تحول اقتصادی در دولت سیزدهم اتاق فکر تشکیل دادند.

نماینده مردم یزد در مجلس اظهار داشت: دولت باید از فرصت و تریبون رسانه ها و صدا و سیما برای اقناع افکار عمومی استفاده کرده و بین مخالفان و موافقان این طرح های اقتصادی مناظره برگزار کند تا مردم دقیقاً در جریان آرا و نظرات مخالفان و موافقان قرار گیرند. با این اقدام می‌توان جلوی عملیات روانی مخالفان دولت را گرفت.

رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس اظهار داشت: اصلاح و بازتوزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی در راستای حمایت از تولید است.در حال حاضر هم تولیدکنندگان با قیمت بالا به نهادها دست پیدا می‌کنند اگر قیمت نهاده‌ها واقعی شود، رانت و فساد حذف می‌شود و تولید افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا