اقتدار انقلاب اسلامی به برکت دفاع مقدس است

محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم حفظ و بسط ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: به طور قطع رزمندگان ما با آموزه‌های دینی وارد جبهه جنگ حق علیه باطل شدند، حضرت امام خمینی (ره) هم دفاع را مبتنی بر آموزه‌های دینی قرار دادند.

جوکار ادامه داد: ما هیچ‌گاه از عنوان جنگ علیه عراق استفاده نکردیم و همواره جهاد خود را دفاع مقدس خواندیم، ما در دفاع مقدس با روحیه ایمانی و توکل بر خدای متعال وارد شدیم. حتی ما بر پایه روحیات ناسیونالیستی جنگ را پیش نبردیم، بلکه وطن، مردم، انقلاب و ناموس خود را در سایه ایمان به حضرت حق حفظ کردیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رزمندگان دفاع مقدس با شجاعت تمام و فطرت پاک الهی خود از مهین اسلامی ایران دفاع کردند، معتقدم رمز موفقیت رزمندگان اسلام هم در این نبرد توکل به خدای متعال بود.

وی با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس به حقانیت خود ایمان داشتند، گفت: امروز ما اگر همان فرهنگ دفاع مقدس را بتوانیم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حاکم کنیم، قطعاً موفق‌تر عمل خواهیم کرد. پیروزی و اقتدار امروز انقلاب اسلامی در سایه همین ارزش‌ها شکل گرفت.

جوکار با تاکید بر اینکه قدرت دفاعی و نظامی امروز حاصل پایبندی به ارزش‌های دفاع مقدس است، گفت: بنابراین اگر بخواهیم این عزتمندی را در حوزه اقتصاد و تولید داشته باشیم باید بر مبنای همان روحیات و ارزش‌های دفاع مقدس حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه در دفاع مقدس یک الگوی جدید به دنیا ارائه کردیم، گفت: این الگو برگرفته از فرهنگ دینی و روحیه جهادی ما بود، امروز هم تفاوتی ندارد، در هر بخشی بخواهیم بر اساس فرهنگ دفاع مقدس عمل کنیم الگوهای جدید دیگری به دنیا معرفی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها مانند لبنان، یمن، سوریه و عراق الگوی دفاع مقدس ایران را مبنا خود قرار دادند، گفت: همانطور که شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی فرمودند مدیریت ما در جنگ تحمیلی «امامت» بود، به این معنی که فرمانده ابتدا خودش در خط مقدم قرار می گرفت و بعد رزمندگان را فرامی‌خواند. نه اینکه فرمانده پشت جبهه قرار بگیرد و دستور حمله به رزمندگان صادر کند.

جوکار تاکید کرد: امروز در عرصه اقتصاد هم مدیران ما باید جلوتر از دیگران حرکت کنند، اگر مدیریت اقتصادی اینگونه رقم بخورد، قطعا با موفقیت و پیشرفت همراه خواهد بود، امروز جای سوال دارد که چرا ما در حوزه صنایع دفاعی در اوج اقتدار قرار داریم، ولی در حوزه صنایع خودرو و … به شدت با مشکلات مواجه هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا