امکانات برای اعزام ۳ میلیون زائر اربعین فراهم است

«محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره اقدامات صورت گرفته برای تسهیل اعزام زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در این زمینه چندین جلسه با ستاد مرکزی اربعین تشکیل داده است. در این جلسات گزارشی از اقداماتی که برای تسهیل اعزام زائران و هماهنگی امور چه در داخل کشور و چه در داخل کشور عراق انجام شده است، ارائه شد.

جوکار گفت: برای حمل و نقل زائران چه به صورت زمینی و چه به صورت هوایی و امکاناتی که باید در اختیار زائران قرار گیرد و افزایش تعداد پایانه‌های مرزی اقدامات خوبی صورت گرفته است. بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته باتوجه به گرمای هوا بنا شده تا رفت و آمد زائران در پایانه‌های مرزی تسهیل شده و حتی با طرف‌های عراقی نیز صحب شده تا کمتر زائران را معطل نگه دارند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در خصوص فراهم کردن پارکینگ خودرو‌ها در پایانه‌های مرزی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، در مجموع می‌توان گفت تدابیر خوبی برای تسهیل در تردد زائران به کشور عراق اندیشیده شده است. برای برگشت زائران نیز باید اتوبوس‌ها آماده باشند تا بدون هیچ گونه معطلی، زائران را به مقاصد مورد نظر برسانند.

جوکار در پایان تاکید کرد: باتوجه به تدابیر اندیشیده شده ظرفیت ناوگان هوایی، زمینی و ریلی برای ارائه خدمات به زائران و اعزام ۳ میلیون زائر اربعین حسینی به عراق به کار گرفته شده، اما ممکن است تا ۵ میلیون نفر نیز زائر حسینی در این ایام داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا