این حجم بی‌تفاوتی قابل قبول نیست

محمدصالح جوکار در بازدید از پروژه تعریض مسیر خضرآباد یزد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از درخواست‌های اصلی دهیاران و مردم بخش خضرآباد است اظهار داشت: در این مسیر هر سال شاهد تصادفات زیادی هستیم و متاسفانه برخی از هم استانی‌های خود را در این تصادفات از دست می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در نشستی که با دهیاران داشتیم همه نسبت به این وضعیت گلایه داشتند و درخواست آنها این بود که نسبت به رفع این موضوع اقدامات لازم صورت پذیرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی به فعالیت‌های معادن در این بخش اشاره کرد و افزود: بخش خضرآباد یکی از اصلی‌ترین بخش‌های استان یزد در حوزه معادن است و در حال حاضر تعداد قابل توجهی معدن در این منطقه فعالیت دارند.

جوکار با گلایه شدید نسبت به بی‌توجهی معادن نسبت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود گفت: معادن در طول سال خسارت‌های زیادی به جاده‌ها می‌زنند ولی حاضر نیستند در بهسازی و ایجاد راه دسترسی سهیم باشند؛ این حجم از بی‌تفاوتی نسبت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 

رئیس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه علاوه بر درآمدهای دولتی، تاکید شده که معادن یک درصد از فروش خود را در منطقه استقرار معدن هزینه کنند ولی این اقدام رخ نمی‌دهد و معادن در حال حاضر تنها به برخی نقاط خسارت می‌زنند.

وی افزود: علاوه بر این هر یک از معادن مسئولیت‌های اجتماعی هم بر دوش دارند که باید به آن عمل کنند ولی این موضوع هم آنچنان که باید و شاید مورد توجه نیست.

جوکار ادامه داد: این قابل قبول نیست که معادن از راه‌ها برای حمل و نقل مواد معدنی خود استفاده کنند و به دلیل تناژ بالا به جاده هم خسارت بزنند ولی در اجرای پروژه نقشی نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا