با اعلام وصول لایحه ساماندهی تجمعات، کمیسیون امور داخلی کشور به سرعت آن را بررسی می کند

دکتر محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به لایحه دولت در خصوص ساماندهی تجمعات و بررسی طرحی در این زمینه در کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس گفت: لایحه دولت را به صورت غیر رسمی در کمیسیون بررسی کرده ایم اما هنوز به صورت رسمی اعلام وصول نشده تا طبق آیین نامه داخلی مجلس در دستورکار کمیسیون امور داخلی کشور قرار گیرد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس ادامه داد: لایحه دولت و طرح مجلس برای ساماندهی تجمعات و راهپیمایی ها همپوشانی و بخش های مشترک دارد اما در عین حال ممکن است دولت نکات جدیدی داشته باشد که امیدواریم در نهایت قانونی تدوین شود که اصل 27 قانون اساسی را عملیاتی و اجرایی کند.

وی بیان کرد: دولت و مجلس در جریان تدوین طرح و لایحه برای تجمعات بوده اند و بدون اطلاع یکدیگر اقدامی صورت نگرفته است. از این رو هیچ گونه مشکلی برای بررسی لایحه دولت وجود ندارد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: بعد از اینکه لایحه دولت به صورت رسمی اعلام وصول شود و به کمیسیون ارجاع شود، جلسات کارشناسی آن شروع می شود تا در کوتاه ترین مدت بررسی لایحه در کمیسیون به تمام برسد و برای بررسی نهایی به صحن مجلس ارسال شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا