بررسی شود چرا تعاونی‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون موفق نبوده‌اند

دکتر محمد صالح جوکار در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به اینکه برای اقتصاد مردم محور نیازمند آسیب شناسی است تا اینکه مشخص شود در کجا با مشکل مواجه هستیم، گفت: مردم محوری اقتصاد یکی از مؤلفه‌های اقتصادی مقاومتی است که از سوی رهبر انقلاب تاکید شده است.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه در بحث اقتصاد به اقتصاد مردم محور به صورت تنها و مجزا اشاره کرد شاید مؤلفه‌های دیگر را نبینیم و اگر این مؤلفه‌ها دقیقاً ذکر نشود شاید طرح ناقص شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد سالم در گرو مشارکت در تولید است، عنوان کرد: اقتصاد چیزی جز تولید و توزیع نیست و تا این شبکه اصلاح نشود به جایی نمی‌رسیم.

جوکار با بیان اینکه چرا از ابتدای انقلاب تاکنون تعاونی‌ها موفق نبودند و تعداد اندکی موفق عمل کرده اند، گفت: باید بررسی شود که چرا در بحث سهامداری مردم موفق نبودیم. در برنامه ششم دولت موظف شده که 85 درصد شرکت‌ها را تعاونی کند ولی در این زمینه هم موفق نبوده است.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید راهکاری داده شود که مردم نقدینگی خود را وارد سرمایه‌گذاری کنند و سهام خریداری کنند.

وی ضمن ابراز تأسف از اینکه بورس کارکرد خوبی نداشت و اعتماد مردم را از بین برد، اظهار داشت: در اقتصاد امروز بورس نقش بسیار مهمی دارد ولی اینکه کارکرد آن در کشور ما چه بوده، آیا دولت دخالت کرده یا ورود ناصحیح پیدا کرده نیازمند بررسی است ولی در کل نتیجه آن خدشه‌دار شدن اعتماد مردم بود که اصلاً قابل قبول نیست.

جوکار افزود: اگر این فرهنگ در کشور جا بیفتد که سهامداران و سرمایه گذاران اجازه ورود مردم و کارگران را به سرمایه‌گذاری و سهامداری در شرکت‌های خود را بدهند بدون شک اثرات مثبت و چشمگیری را در تولید و افزایش بهره‌وری آن کارخانه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا