بررسی مشکلات روستای حجت آباد رستاق توسط دکتر جوکار

دکتر محمد صالح جوکار نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس جمعه 22 اردیبهشت ماه با همراهی مدیران کل استان ضمن حضور در روستای حجت آباد بخش مرکزی اشکذر به بررسی مصوبات بازدیدهای گذشته پرداخت.

نماینده مردم با حضور در روستای حجت آباد از آب انبار و کاروانسرای تاریخی این روستا بازدید و بازسازی و مرمت این بنای تاریخی را از مسئولان مربوطه خواستار شد.

وی در این بازدید با اشاره به بلاتکلیف بودن مجموعه تاریخی باغ وزیر در این روستا، گفت: این مجموعه نیازمند احیا و بازسازی است زیرا مجموعه فاخر تاریخی و میراثی بوده و با راه اندازی آن می توان علاوه بر حفظ و مرمت، تولید ثروت کرد و کسب و کار بسیار خوبی در حوزه گردشگری در این منطقه راه اندازی کرد که مقرر شد مبلغی در اختیار اداره میراث فرهنگی قرار گیرد و در نهایت نسبت به مرمت و بازسازی این بنای تاریخی اقدام شود.

جوکار در خصوص طرح هادی روستای حجت آباد رستاق، اضافه کرد: طرح هادی روستا چون در محدوده شهر اشکذر واقع شده مشکلات خاص خود را دارد که مقرر شد فرماندار، شهردار و شورای شهرستان اشکذر به همراه دهیار و شورای روستای حجت آباد طی یک ماه آینده طرح هادی این روستا را به ثبت برسانند و وضعیت محدوده روستا را تعیین تکلیف کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا