برگزاری جلسه کمیسیون شوراها با دبیران احزاب کشور

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح وضعیت فعالت احزاب در کشور گفت: احزاب در کشورهای دیگر مسئولیت پذیرند اما در ایران، احزاب در مسائل اجتماعی و سیاسی ظهور و بروزشان هنگام انتخابات بوده که این قابل قبول نیست.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: متاسفانه احزاب از افرادی که در دوران مسئولیتشان دارای عملکرد خوب نبوده، حمایت می کنند و خودشان تبدیل به منتقد می‌شوند در حالی که باید پاسخگو باشند.

وی افزود: در اصلاح قانون ریاست جمهوری احزاب را پاسخگو کردیم به گونه ای که حمایت احزاب سیاسی از کاندیداها بایستی دارای منطق باشد.

جوکار بیان کرد: برنامه و مشاوره های نامزد های انتخاب ریاست جمهوری به استحضار مردم خواهد رسید و این مردم هستند که درباره احزاب قضاوت می کنند.

وی عنوان کرد: زقانون فعالیت سیاسی احزاب و گروها که در دستور کمیسیون شوراها قرار دارد از دولت خواسته شده با ارائه لایحه ای سازمان های مردم نهاد و انجمن های صنفی را از احزاب سیاسی تفکیک کند، در صورت ارائه این لایحه از سوی دولت وضعیت احزاب روشن تر خواهد شد.

وی عنوان کرد:کمیسیون شوراها با دیبران کل احزاب سیاسی دارای مجوز کشور جلسه ای برگزار خواهد تا نظرات آن ها درباره چگونگی فعالیت و پاسخگو کردن احزاب اخذ شود./

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا