تأیید صلاحیت کسانی که در این هشت سال به مردم خسارت زده‌اند باعث شک و تردید می‌شد

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اعلام اسامی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: ما باید نسبت به قانون و نهادهای قانونی تمکین داشته باشیم نه اینکه قانون را تا زمانی قبول کنیم و تا جایی تسلیم نهادهای قانونی باشیم که به نفعمان است و زمانی که به نفعمان نیست تبعیت نکنیم.

وی افزود: اینکه چه افرادی توسط شورای نگهبان برای انتخابات تأیید صلاحیت شوند هیچ ارتباطی با بحث مشارکت مردم در انتخابات ندارد و از سوی دیگر از تمام جریانات و سلایق سیاسی در بین کاندیداهای تأیید صلاحیت شده مشاهده می‌شود.

وی اظهار داشت: کسانی در انتخابات ریاست جمهوری این دوره ثبت‌نام کرده بودند که در هشت سال گذاشته خسارات سنگینی را به مردم وارد و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده بودند و در مورد این افراد اجازه مجدد برای فعالیت با آنها خطا بود.

جوکار گفت: کسانی که در این هشت سال ناکارآمدی‌شان مشهود بوده و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده بودند دیگر دلیلی نداشت که به آنها میدان داده شود.

وی افزود: اگر به این قبیل افراد عرصه واگذار می‌شد تا مجدد وارد انتخابات شوند واقعا باید به اجرای درست قانون شک می‌کردیم و این مسئله موجب شک و تردید به اجرای درست قانون را در ما ایجاد می‌کرد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: یکی از موارد در بحث مدیر و مدبر بودن برای تأیید صلاحیت‌ها بحث کارآمدی است و کارآمدی از محورهای مهم در بررسی صلاحیت کاندیداها در این حوزه است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا