تاکنون جهت رفع مشکلات مردم و محلات در ۳۵ محله حضور یافته ام/ تحقق ۷۲ درصدی مصوبات کل حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و بخش ندوشن

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد صالح جوکار در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان یزد که در مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه آمریکایی ها امروز جنگ ترکیبی را علیه ملت شریف ایران به راه انداخته اند، گفت: آنها چون از راه نظامی در طول بیش از چهل سال گذشته به جایی نرسیده اند، جنگ ترکیبی به راه انداخته اند.

ملت بیدار و هوشیار ما همیشه توطئه های دشمن را نابود ساخته است

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس اظهار داشت: ملت شریف ایران همیشه بیدار و هوشیار بوده و همین مسئله سبب شکست دشمن در توطئه هایش شده و راه به جایی نبرده است.

وی با بیان اینکه مردم سرمایه اجتماعی کشور هستند، افزود: مردم ایران چه در دوران جنگ سخت و چه در جنگ نرم بیدار بوده اند و نقشه های دشمن را نقش بر آب کرده اند.

جوکار با تاکید بر اینکه وظیفه نمایندگان مجلس خدمتگذاری به ملت است، افزود: اگر در طول بیش از 40 سال گذشته مسئولین ما در قوه مقننه، مجریه و قضائیه کارنامه قابل قبولی برای ارائه به مردم دارند ولی نسبت به آرمان های امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب راه را بی راهه رفتیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس حرکت های تحولی، رشد سریع خواسته رهبر معظم انقلاب از مسئولان در گام دوم انقلاب بیان کرد و ادامه داد: ولی امروز در گام دوم انقلاب اسلامی مدیر و نماینده کارآمد می خواهیم تا منافع ملت شریف ایران را حافظ و نگهبان باشد. امروز دولت، مجلس و قوه قضائیه هم افزایی و یکدست هستند تا بتوانند مشکلات مردم را مرتفع سازند.

مشکلات اقتصادی داریم ولی آمریکای جنایتکار حق دخالت ندارد

وی عنوان کرد: در کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم ولی مبنایی نمی شود که آمریکای جنایتکار بخواهد موج سواری کند، این ملت اجازه نداده و نخواهند داد.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس افزود: آمریکایی ها تحریم های مختلفی علیه جمهوری اسلامی وضع کرده ولی کشور ما توانسته در همه بخش ها موفقیت های چشمگیری را بدست آورد و دشمن را با شکست مواجه سازند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت باید برای ملت باشد نه چپاول گران و غارت گران، افزود: ما در مجلس شورای اسلامی به دنبال وضع قوانینی هستیم که این مهم دست یابیم و در قالب قانون این موارد را ذکر کنیم.

جوکار علت ناراحتی دشمن از جمهوری اسلامی را ایفای نقش اصلی در منطقه دانست و اضافه کرد: دشمن از جنگ رودرو دست برداشته و به دنبال برهم زدن ثبات و آرامش کشور است ولی کور خوانده و نمی توانند دست به چنین اقدامات خبیثانه ای بزند.

اقدامات مجلس در طول دوسال و نیم گذشته

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در ادامه به اقدامات مجلس در طول 2 سال و نیم گذشته اشاره کرد و گفت: مجلس یازدهم شورای اسلامی در طول این دو سال و نیم قوانین خوبی را وضع کرده که قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار جهت جلوگیری از انحصار برخی از افراد در مجلس به تصویب رسید و یک جوانان با آسودگی بیشتر می تواند کاری را برای خود راه بیاندازد.

وی با بیان اینکه قانون جهش تولید مسکن برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن برای جوانان کشور طبق قانون اساسی در مجلس کنونی به تصویب رسید، افزود: متاسفانه به علت تورم در کشور شاهد افزایش قیمت تولید مسکن ملی بودیم که قرار بر این شد تا طرح گذشته و اوایل انقلاب را دوباره اجرایی و بر اساس آن زمینی را در اختیار جوانان قرار دهیم و با ارائه بخشی از تسهیلات از سوی دولت و آورده خود شخص، شاهد خانه دار شدن جوانان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح قانون بانک مرکزی که 50 سال از آن گذشته و اصلاح نشده بود، در این مجلس انجام گرفت و استقلال به بانک مرکزی بازگشت تا از صدور حکم توسط برخی از افراد برای بانک مرکزی جلوگیری شود و این بانک نظارتی را بر بانک ها جهت پرداخت تسهیلات به مردم داشته باشد.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس تصویب قانون رتبه بندی معلمان را از دیگر قوانین تصویب شده در مجلس یازدهم اعلام کرد و افزود: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این مجلس مورد توجه قرار گرفت زیرا جمعیت کشور به سمت کهنسالی پیش رفته و باید به فکر جوانی جمعیت کشور باشیم.

جوکار در خصوص طرح شفافیت قوای سه گانه، گفت: این طرح در مجلس قبل هم وجود داشت و مطالباتی در این خصوص داشتیم که در مجلس یازدهم به تصویب رسید. در طرح شفافیت در مجلس شورای اسلامی جهت اعلام آراء نمایندگان به ملت، در قوه مجریه جهت اعلام تمام دارایی های دستگاه ها به مردم و در قوه قضائیه نیز بخشی از احکامی که سبب خدشه دار نشدن آبروی افراد نمی شود، بارگذاری خواهد شد تا ملت در جریان این احکام قرار گیرند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به طرح ملی مهاجرت توسط مجلس با ارسال لایحه توسط دولت به مجلس مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در این طرح به دنبال ساماندهی اتباع خارجی و بکارگیری ظرفیت ها و توانمندی های آنها برای کشور هستیم.

حضور در 35 محله جهت بررسی مشکلات مردم و محلات حوزه انتخابیه

وی در ادامه با اشاره به اینکه در طول دو سال گذشته در 35 محله به صورت دیدار مردمی، مشکلات آنها را شنیدیم و جهت رفع مشکلاتشان اقدامات لازم صورت گرفت، اضافه کرد: برای رفع مشکلات مردم شاهد همکاری بسیاری از مدیران کل استان بودیم و در روزهای جمعه با حضور خود، نشان دادند که عزم جدی برای رفع مشکلات مردم دارند.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با اشاره به اینکه در دیدار با هیئت امنای محلات و مساجد و همچنین بازدید از شهرها و روستاها بیش از 350 مصوبه داشتیم، افزود: تنها نوشتن مصوبه ملاک نبوده بلکه تلاشمان جهت به سرانجام رسیدن آن را در دستور کار داشتیم که به لطف خدا تاکنون 72 درصد به سرانجام رسیده و مابقی مصوبات در حال انجام است.

جوکار در پایان با تاکید بر اینکه به تمام محلات توجه خواهیم کرد، اظهار داشت: همانطور که در ابتدا قول داده ام، بازهم به محلات جهت رفع مشکلاتشان حضور پیدا خواهم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا