تدوین سند همکاری بلندمدت میان ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اعضای هیات کمیسیون امور داخلی، کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی، با رئیس و اعضای ارشد کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه دیدار و گفتگو کردند.

محمدصالح جوکار در این دیدار گفت: ما برای توسعه روابط دو کشور اهمیت بسیاری قائل هستیم و در این راستا انعقاد قرارداد جامع بلندمدت بین ایران و روسیه و تلاش برای شناخت بیشتر دو ملت ضروری است.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: روابط دو کشور در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار تاثیرگذار بوده و می‌توان با تعمیق همگرایی بر این اثرگذاری افزود.

وی با اشاره به اینکه سند همکاری بلندمدت بین دو کشور، در حال نهایی شدن بوده و سند همکاری‌های فرهنگی نیز امضا شده است، اظهار داشت: امیدواریم با تصویب این دو سند راهبردی در مجلس شورای اسلامی، زمینه تحکیم همگرایی دو کشور فراهم شود.

جوکار ادامه داد: اقدامات خصمانه آمریکا و ناتو و همچنین تحریم‌های غرب علیه روسیه نشان داده که لازم است کشور‌های همسو از جمله ایران و روسیه در همه حوزه‌ها، مراودات خود را بویژه در زمینه مسائل اقتصادی و بانکی افزایش دهند.

رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه هم در این دیدار با اشاره به روابط رو به توسعه تهران و مسکو در همه زمینه‌ها گفت: شرایط جدید جهانی به همه ما یادآوری می‌کند که باید ایران و روسیه بیش از پیش به هم نزدیک شوند.

النا پامفیلووا انتقاد شدید از اقدامات غرب ضد کشورش تصریح کرد: متاسفانه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق، همه امورات خود را بدست غربی‌ها سپردیم، اما ضربات سهمگینی دریافت کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا