تشکیل کارگروهی در کمیسیون به منظور بازنگری و اصلاح قانون مدیریت بحران

محمدصالح جوکار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در خصوص جلسه امروز کمیسیون شوراها، اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص کشور در زمینه بحران ها نظیر آتش سوزی، تنش های آبی، زلزله، کمبود برق و مواجهه با سایر بحران ها امروز جلسه ای با حضور دستگاه های دخیل در موضوع مدیریت بحران و همچنین شهرداری تهران به عنوان شهرداری پایتخت تشکیل شد.

وی افزود: بحث مدیریت بحران و نحوه مواجهه با چالش های جدید و پیش رو در چارچوب برنامه هفتم توسعه موضوع دیگری بود که کمیسیون در چارچوب وظایفش به آن ورود کرد. همان طور میزان آمادگی در مواجهه با بحران و وضعیت تولید برق و نحوه مدیریت کمبود آب و همین طور ارائه برنامه جامع مدیریت بحران به کمیسیون و نحوه برخورد دستگاه ها با حوادث غیرمترقبه در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لزوم ارائه برنامه و راهکار برای مواجهه با بحران ها و تنش های آبی و تدوین برنامه جامع مدیریت بحران موضوعی بود که در جلسه امروز به آن تاکید شد، همچنین لزوم اصلاح قانون مدیریت بحران و ارتقاء آمادگی با چالش های سایبری در حوزه برق یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید جلسه امروز بود.

وی تصریح کرد: مطالبه سازمان مدیریت بحران این بود که کمیسیون شوراها اعتبارات پیش بینی شده به بحث بحران و آمادگی مواجهه با این موضوع را در سازمان های مختلف منجمله سازمان شهرداری ها، آتش نشانی و سایر بخش ها در چارچوب بودجه 1400 پیگیری نموده و نسبت به اختصاص آن مساعدت لازم صورت دهد./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا