تفکر فروش خاک ایران نباید جایی در دولت داشته باشد

دکتر محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار خانه ملت، در واکنش به اظهار نظر یکی از مدیران سازمان تامین‌اجتماعی در خصوص فروش خاک ایران برای پرداخت مطالبات بازنشستگان، گفت: آدم از وجود و داشتن چنین کارگزارانی که بدون در نظر گرفتن مصلحت عمومی جامعه و بدون اندیشه، کلامی بیان می کنند، تاسف می خورد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح فروش خاک ایران مغایر منافع ملی کشور، منافع مردم و مغایر با تمام سیاست هایی است که نظام جمهوری اسلامی دارد و خلاف همه ارزش های اسلامی، انقلابی و آرمان های حضرت امام(ره) و همچنین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: ما حاضر هستیم جان و مال خود را برای کشور، انقلاب و نظام بدهیم، در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هزاران شهید تقدیم شد تا نام و خاک ایران و انقلاب مان پا برجا بماند، جمهوری اسلامی مقتدرانه در صحنه باشد و حقانیت خود را اثبات کرده ایم.

این نماینده مجلس گفت: از این رو چنین صحبتی برخواسته از تفکر غلط و اشتباهی است و این تفکر نباید امروز جایی در دولت داشته باشد.

جوکار با تاکید براینکه ایران سرزمین ثروتمندی است، اظهار داشت: اینکه با وجود داشتن معادن، نفت و گاز نمی توانیم مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنیم به چگونگی ایجاد درآمد از ثروت کشور بر می گردد، کارگران قشر زحمت کش و تلاشگری هستند که در بنگاه های تولیدی موتور محرک محسوب می شوند و پرداخت مطالباتشان با فروش خاک کشور پاسخ غیر عقلانی و غیر مسئولانه است.

وی تاکید کرد: در هیچ مقطع تاریخی حاضر نبوده ایم برای دنیای خودمان بخشی از سرزمین مان را بفروشیم و مثال مع الفارقی که نسبت به کشورهای دیگر درباره کشورمان زده شد، نادرست است ما نیاز به چنین تفکر، رفتار و فعل نداریم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: کارگران زحمت کش به چنین سخاوتمندی که این مدیر مربوطه مطرح کرده نیاز ندارند کارگران در همه مقاطع مختلف چه در دوره پیروزی انقلاب و چه در دفاع مقدس بیشترین حضور و مشارکت را داشته جامعه کارگری شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است تا این انقلاب سر زنده و پر نشاط وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: این معامله و حتی بیان آن اشتباه است، ایران آنقدر ثروت دارد که در سایه مدیریت درست، صحیح و کارآمد بتوانیم حقوق کارگران و مستمری بازنشستگان را پرداخت کنیم. از این رو چنین گزافه گویی قابل قبول نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا