تقویت و توسعه اقتصاد دانش بنیان راهکار رفع بیکاری فارغ التحصیلان در یزد است

محمدصالح جوکار در نشست نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان یزد هدف از سفر قاضی‌زاده هاشمی به استان یزد را بررسی مسائل و مشکلات استان دانست که باید در سطح ملی پیگیری شود و اظهار داشت: مسائل مختلفی در استان وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد و با پیگیری در سطح ملی برطرف شود.
وی تصریح کرد: دو جلسه در حوزه‌های آب، راه، مسکن و بهداشت و درمان با حضور نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و پس از آن هم نشستی با فعالان صنعت نساجی استان یزد برگزار شد و عمده مشکلات در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائل و مشکلات استان یزد، بحث تامین منابع پایدار آب است که در این زمینه تاکنون پیگیری‌های متعددی صورت گرفته است.
جوکار افزود: موضوع بسیار مهم دیگر استان یزد، تامین اشتغال و مسکن به ویژه برای جوانان است؛ موضوعی که الان به چالشی اصلی در استان تبدیل شده و بسیاری از جوانان با مشکل مواجه هستند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان یزد امروز به محلی برای جذب نیروهای کارگری از استان‌های دیگر تبدیل شده اما فارغ‌التحصیلان دانشگاهی آن با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی به ظرفیت‌های گسترده استان یزد در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: توجه به این حوزه می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل استان یزد را فراهم کند.
در ادامه این نشست، 10 نفر از فعالان فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، پزشکی و سیاسی استان یزد به بیان نقطه نظرات خود در ارتباط با مسائل و مشکلات استان و کشور در حوزه‌های مربوط به خود پرداختند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا