توضیحات رئیس کمیسیون امورداخلی مجلس در مورد طرح تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری اجتماعات در چارچوب قانون گفت: در راستای اجرای اصل 27 قانون اساسی، دنبال این هستیم که قانون تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها را داشته باشیم از این رو طرحی در این خصوص آماده شده و کار کارشناسی روی آن صورت گرفته که باید در کمیسیون تصویب و به صحن علنی برود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در این در طرح مکان هایی برای برگزاری اجتماعات مشخص شده است، اظهار کرد: نقش پلیس، فرمانداری ها، حاکمیت و دولت کاملا مشخص است، در این طرح نقش معترضان در قالب یک اجتماع که کنترل آن بر عهده خودشان است نیز مشخص شده و مجوزهایی که خواهان هستند، داده می شود. حتی حق مخالفت برای آنها دیده شده که به قوه قضائیه هم بتوانند شکایت کنند.

وی ادامه داد: نکته اساسی این است که بحث اعتراض با اغتشاش و آشوب وجه ممیزه ای به نام قانون داشته باشد که چارچوب ها را مشخص کند چرا که کسانی که دنبال اغتشاش و آشوب هستند، صف جدایی دارند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز هم اگر نگاه کنید در کشورهای دیگر نیز اجتماعات و راهپیمایی هایی که مجوز دارند مورد حمایت هستند و آنهایی که با پلیس برخورد کرده و به اموال عمومی خسارت می‌زنند، مورد حمایت قانون نیستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا