حضرت ام‌البنین نماد ایثار، صبر و بردباری است

به گزارش نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا با تعدادی از مادران و همسران شهدای دارالعباده یزد دیدار کرد.
محمد صالح جوکار در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا والامقام گفت: حضرت ام‌البنین نماد ایثار، صبر و بردباری است و این نماد را در جامعه امروز و زمانی که یک نظام اسلامی بر پایه قرآن و اسلام برپاشده است چه کسی غیر از مادران و همسران شهدای گران‌قدر بر عهده دارد.
وی با بیان خاطره‌ای از مادر شهیدی که خدمت امام می‌رسد و چهار شهید تقدیم کرده و حاضر نیست خم به ابروی امام بیاید و اعلام حمایت از ولایت می‌کند، اظهار کرد: ما امروز نمونه‌های زیادی داریم که امام خمینی (ره) می‌فرماید امت امروز از امت رسول‌الله برتر و بالاتر است.
نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مادران و همسران شهدا با تأسی به حضرت زینب سلام‌الله علیها صبر کردند و اینک امنیت و آسایش ما عزت ما و آنچه در دنیا در مقابل ایران اسلامی تعظیم می‌کند به خاطر صبر و بردباری مادران و همسران شهدا و پرورش چنین انسان‌های پاکی در دامان آنان است.
وی با تجلیل از صبر و استقامت همسران شاهد اظهار داشت: همسران شهدا صبر کردند و جای پدر را گرفتند و فرزندانی پرورش دادند که رهرو راه شهدا باشند.
جوکار با اشاره به آیه 23 سوره احزاب گفت: مادران و همسران شهدا طبق این آیه جزء گروهی هستند که به انتظار نشستند و در اجر و ثواب شهدا شریک هستند.
این یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تأکید کرد: چه کسی می‌تواند خاطرات شهدا را بیان کند جز از مادران و همسران شهدا. این خاطرات باید زنده بماند و بنیاد شهید رسالت عظیمی دارد که این گنجینه عظیم را به‌گونه‌ای مکتوب کند تا برای نسل‌های آینده بماند.
جوکار در پایان گفت: متأسفانه بسیاری از آن‌ها رفتند و باید زودتر ناگفته‌ها را بشنویم و ثبت و ضبط کنیم برای آینده انقلاب و امید است نویسندگان و رسانه‌ها نگذارند این گنجینه‌ها در خاک مدفون شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا