خودکفایی نظامی ایران مهمترین دستاورد انقلاب است

محمدصالح جوکار نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با صبح زاگرس اذعان داشت: بهترین وقت برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و تشریح آن برای مردم ایام الله دهه فجر است، چون باعث می شود تا مردم با دستاوردهای نظام آشنا شوند این کار باید صورت گیرد، تا سیاه‌نمایی هایی که از طرف دشمنان به مردم القا می شود که در این چهار دهه اقدامی نشده است، خنثی شود و مردم به خصوص جوانان آگاه شوند.

معاون پارلمانی سپاه در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: باید دستاوردهای مختلف نظام در تمام زمینه ها به خوبی بازگو شود و دهه فجر بهترین فرصت است وقتی که نگاه می کنیم در اولین مشاهده قبل از انقلاب ما در تمام زمینه‌ها وابستگی داشته ایم، که در زمان جنگ تحمیلی این وابستگی در حوزه دفاعی کاملاً آشکار شده بود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: با شروع جنگ تحمیلی همانطور که اطلاع داریم مادر سلاح انفرادی هم وابسته بودیم و در بحث موشک ها هم باید با چانه زنی با بعضی از کشورها و پرداخت هزینه های بسیار بالا چند نمونه را خریداری می‌کردیم تا بغداد را نا امن می‌کردیم.

جوکار در ادامه افزود؛ در بسته های دفاعی در بخش های سخت افزار و نرم افزار پیشرفت های خوبی را به دست آوردیم. که باید در اینجا یادی کنیم از پدر علم موشکی ایران شهید تهرانی مقدم که امروزه به واسطه تلاش این شهید والامقام و دوستانش صاحب مزرعه های موشکی شده ایم. امروز موشک های دوربرد و هوشمند به ماه به فناوری مهمی دست یافته است که درصد خطای آنها به ۳۰ درصد رسیده است.

رئیس سابق بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کل کشور تاکید کرد: امروز در بحث سوخت موشک ها بر تولید سوخت مایع به علم سوخت جامد نیز رسیده ایم، و در بخش تولید پهپادها با برد بلند توانسته ایم نیاز مورد کشور خودمان را با تکیه بر توان داخلی و بدون از هیچ وابستگی تهیه کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت؛ انواع تجهیزات خوبی را تولید کرده‌ایم، که همه آنها توسط دانش داخلی و توسط جوانان این مرز و بوم ساخته شده است شما در قبل از انقلاب کاملا وابسته بودیم و الان به کشورهای اطراف ۴۳ سلاح نیاز دارند، سلاح می‌فروشیم چین بر خودباوری و توکل و تکیه بر توان داخلی و از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

جوکار در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار ما ابراز داشت: در صنعت هسته ‌ای، در بخش غنی‌سازی اقدامات خوبی صورت گرفته است و اگر بحث برجام نبود این غنی‌سازی در حدی بود که در تمام زمینه‌ها از این سوخت استفاده می‌کردیم، در بحث سلول‌های بنیادی و پزشکی ما قبل از انقلاب پزشک از بیرون به داخل کشور وارد می‌کردیم اما امروزه دانشگاههای علوم پزشکی مادر تمام رشته های عمومی و تخصصی و فوق تخصصی در داخل کشور آموزش داده می شوند و بدون نیاز به دیگر کشورها تولید دارو و رادیوداروها انجام می‌گیرد که این ها بخش دیگری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: در مسئله ناباوری در بخش سلول های بنیادی خیلی از شهرهای ما این موضوع را انجام می‌دهد که یک فناوری جدید به حساب می آید، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این علم دست یافته‌ایم، و هزاران علم دیگر در زمینه صنعت فولاد ساخت و ساز انواع و اقسام ابزار آلات و ماشین آلات مورد نیاز کشور که در بعضی از این موارد به صادرات رسیده ایم یده‌ایم و پیشرفت هایی کلان دیگر چه نمونه هایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است در صورتی که در قبل از انقلاب کاملاً وابسته کشورهای غربی بوده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا