راه ورزنه به ندوشن با اختصاص ۷۰ میلیارد تومان تکمیل می شود

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی توسعه دیار تاریخی ندوشن که در سالن همایشات پارک علم و فناوری یزد برگزار شد گفت: امیدواریم آنچه از هشت سال دفاع مقدس برداشت کردیم و امروز درعرصه دفاعی به کار گرفتیم و قدرت بازدارندگی خود را افزایش دادیم در تمام عرصه های دیگر نیز به نمایش بگذاریم.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ندوشن دارای بافت تاریخی ارزشمند است، افزود: چرا ندوشن رشد پیدا نکرده و ارتقایی در آن شاهد نبودیم، باید بررسی شود که دلایل آن چیست و چه تهدیداتی داشتیم که نتوانستیم از آن عبور و به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های بخش ندوشن استفاده کرد، اظهار داشت: نخبگان بسیاری از بخش ندوشن در سطح کشور داریم که باید بررسی صورت گیرد که چگونه می توان از آنها برای ارتقا و پیشرفت این بخش بهره مند شد.

در حق مردم بخش ندوشن نامهربانی شده است

جوکار عنوان کرد: شاخصه هایی که می خواهیم برای ندوشن تعریف کنیم باید بالاتر از اینها باشد و درست است که در حق این مردم مقداری نامهربانی شده ولی این بخش ظرفیت های خیلی خوبی داشت که اگر سرمایه گذاری در آن شده بود شاید بهتر می توانستیم از آن استفاده کنیم.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با همه تفاسیر، شاهد تحول در بخش ندوشن هستیم ، گفت: در بخش اجرایی کارهای خوبی شده و این حرکت ها و اقدامات باید بیش از این باشد و پیشران هایی تعریف کنیم که سرعت پیشرفت را بیشتر کنیم. 

ندوشن نیازمند نقشه راه و تحولی است

وی با تاکید بر اینکه وحدت یکی از عوامل رشد در بخش ندوشن می تواند باشد، اظهار داشت: ما باید برای همه بخش ندوشن کار کنیم که نیازمند نقشه راه و تدبیر است و اگر قرار باشد در درون خودمان اختلافاتی داشته باشیم به جایی نخواهیم رسید. نقشه تحول برای هر شهر و روستای ندوشن نیاز است و در سایه نشست های نخبگانی می توان به گونه ای برنامه ریزی و این نقشه راه را طرح ریزی کرد تا مسیر رشد ندوشن را رقم بزند.

جوکار ادامه داد: باید ظرفیت ها و توانمندی های ندوشن شناسایی و برای پیشرفت آن برنامه ریزی کرد و چالش ها و نقص ها و ضعف هایی هم دارد که باید مرتفع شود.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به قانون فروش یک درصد معادن، خاطرنشان کرد: یک درصد فروش معادن در برنامه ششم آمده است که امسال سال آخر آن است ولی سقف برای آن تعریف کرده که به خزانه واریز و بخشی از آن به استان بازمی گردد که در بخش مصارف میزان آن کم دیده شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس وشورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون منابع پایدار برای شهرداری ها و دهیاریها، افزود: این قانون شش ماه پیش تصویب نهایی شد که باید آن را مطالعه و از ظرفیت آن برای حل بسیاری مسائل و چالش ها استفاده کرد و در آن به دهیاری ها و شهرداری ها اجازه داده که بتوان از ظرفیت ها استفاده کرد. 

راه ورزنه به ندوشن با اختصاص 70 میلیارد تومان تکمیل می شود

وی با بیان اینکه مسئله آب، راه و معادن از جمله مشکلات بخش ندوشن است، اظهار داشت: امسال توافقی با ایمیدرو و وزارت راه و شهرسازی کردیم و 70 میلیارد تومان برای حل مشکل راه ورزنه به ندوشن اختصاص یافت تا برای همیشه مشکل آن حل شود و بعد از آن مسیر فولاد و روستای نیوک را مرتفع سازیم.

جوکار افزود: مجوز ناحیه صنعتی ندوشن چندین سال است که گرفته شده و باید دید که چند صنعت در این مکان راه اندازی شده ، گفته می شود که ظرفیت گردشگری داریم و باید دید که آیا می توان تمام سرمایه ها در این زمینه باشد؟ اگر بخواهیم اشتغال پایدار داشته باشیم چاره ای جز راه اندازی صنعت در این بخش نداریم که بتوانیم جمعیت را در ندوشن نگه داریم.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه راهکارها و تفکرات باید نو شوند و ایده های جدید برای بخش ندوشن داده شود، افزود: این ایده ها در ذهن نخبگان تولید می شود پس نقشه راه کلی برای پیشرفت و توسعه بخش ندوشن نیاز است و قدم به قدم پیش برویم و باهمکاری با یکدیگر پیشرفت این منطقه را رقم بزنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا