سخنان نماینده مردم در سفر رئیس قوه قضائیه به یزد

دکتر محمدصالح جوکار نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، از امضای تفاهمنامه میان مجلس و قوه قضاییه و ایجاد کارگروه ملی و استانی اظهار داشت: انتظار داریم تعامل و ارتباط در بحث آسیب شناسی قوانین و اصلاح آنها در این کارگروه ها و کمیسیون ها انجام شود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در مورد انتقال زندان مرکزی یزد به محدوده خارج از شهر گفت: این زندان در سطح شهر یزد آسیب های در پی داشته و با توجه به اینکه زمینی برای انتقال آن در نظر گرفته شده و همچنین کار مطالعاتی آن انجام نیز انجام گرفته، امیدواریم دستگاه قضا هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کند.
وی در مورد زمین‌های موات در سطح شهر یزد، اظهار داشت: این زمین ها توسط برخی از افراد زمین خوار گرفته شده و به مردم فروخته می شود و الان مردم با مشکل مواجه شده اند. قبلا از طریق وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه ای امضا شد که در آن، افرادی که فرج (ج) آنها قرمز نیست می توانستند تا 100 متر زمین به صورت منطقه ای و مابقی آن به صورت کارشناسی مشکل زمین آنها حل می شد که نزدیک به 800 نفر مشکلاتشان مرتفع شد، متاسفانه دیوان عدالت در هیئت عمومی یک رای داد که از کار جلوگیری کرد. انتظار داریم رئیس قوه قضاییه راسا در این زمینه ورود کنید زیرا اگر زمین در مناطق حاشیه به مردم واگذار شود، از فعالیت زمینخواران جلوگیری می شود.
وی عنوان کرد: در مورد پرونده های کثیر الشاکی اتفاقات خوبی در استان یزد افتاده و تقریبا مشکل هزار نفر که در یک پرونده شاکی بودند را حل کردند و به نظر می رسد هرچه اختیارات به استانها داده شود، این مشکلات سریعتر رفع می شود.
نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس عنوان کرد: با تعامل میان مجلس، دستگاه قضایی و اجرایی در استانها می توان بسیاری از این مشکلات را در کمترین زمان ممکن حل کرد.
جوکار تصریح کرد: گرفتاری های مردم بیشتر به دلیل این است که با حقوق خود آشنا نیستند و بهترین راه این است که قوانین را به مردم یاد بدهیم.
وی همچنین از کمبود قاضی در یزد خبر داد و گفت: اکنون در یزد ۴۶ قاضی خانم داریم که اینها فقط تا دادیاری می توانند ارتقا پیدا کنند در حالی که می توان از آنها در دادگاه های اطفال استفاده کرد.
نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس در مورد قتل و آدم ربایی و سرقت های مسلحانه عنوان کرد: آیین دادرسی ما اکنون عادی است و نیاز به آیین دادرسی اضطراری داریم که اگر اینگونه شود، این جرائم کاهش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا