سرانه ورزشی دانش‌آموزی یزد بسیار پایین تر از میانگین کشوری است

محمدصالح جوکار در آیین بهره‌برداری از مدرسه 15 کلاسه اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که امروز هم دوباره مردم ایران حماسه‌ای عظیم خلق کردند.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورکدر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه یزد در بحث سرانه ورزشی دانش‌آموزی از متوسط کشوری خیلی پایین‌تر است تصریح کرد: باید برای این موضوع فکری انجام شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی به اقدامات بسیار خوبی که خیرین در یزد در حوزه مدرسه‌سازی انجام داده‌اند افزود: یکی از نکات بسیار خوبی که خیرین ما دارند این است که این خیرین علاوه بر خودشان امروز به نیت والدینشان اقدام به مدرسه‌سازی می‌کنند.

جوکار خاطرنشان کرد: این اقدام نتیجه تربیت درست فرزند است و اگر خروجی آموزش و پرورش ما مثبت باشد چنین خیرینی از آن خارج می‌شوند و اگر درست نباشد افراد زیادی را شاهدیم که پول و ثروت دارند ولی حاضر نیستند حتی یک قدم برای والدینش بردارد.

وی گفت: امروز آموزش و پرورش اگر در تربیت دانش آموزان گام های بلندی بردارد نتیجه بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود و نتیجه آن انسان هایی در طراز اسلام و انقلاب و حضرت امام است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاربری این مجموعه آموزشی که هنرستان است گفت: این که همه دانش‌آموزان ما به رشته‌هایی از جمله ریاضی و تجربی بروند قطعا در آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

جوکار خاطرنشان کرد: خروجی آموزش و پرورش ما باید به گونه‌ای باشد که وقتی فردی از مدرسه خارج می‌شود توانایی درآمد کسب کردن داشته باشد ولی الان اینطور نیست و دانشجویان تا پایان دکتری وابسته به خانواده هستند و پس از آن هم خیلی از افراد بیکار می‌شوند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ترویج رشته های آموزشی فنی و حرفه‌ای را ضروری دانست و گفت: خروجی آموزش و پرورش ما باید افرادی که خودشان کار آفرین هستند باشند و قطعا این موضوع را باید در دستور کار قرار دهیم.

وی خطاب به معاون وزیر گفت: در استان یزد بالغ بر 110 مدرسه خیری ساخته شده که آموزش و پرورش متعهد بوده 50 درصد اعتبار آن را تامین کند اما هیچ قدمی در این زمینه برگزارنشده و حتی خیرین تا 80 درصد اعتبار را تامین کردند ولی آموزش و پرورش 20 درصد را هم نیاورده است./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا