صحبت های دکتر جوکار در بازدید از خبرگزاری ایکنا استان یزد

دکتر محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در بازدید از خبرگزاری ایکنای یزد، گفت: جهاددانشگاهی در زمینه ایجاد خبرگزاری قرآنی اقدام بزرگی انجام داد که همین امر در نشر و ترویج فرهنگ قرآنی و پوشش اخبار قرآنی نقش بسزایی دارد چراکه قرآن لازم و ملزوم انقلاب اسلامی و انقلاب ما از قرآن نشئت گرفته است.

وی ادامه داد: قانون اساسی و ساختار نظام جمهوری اسلامی برگرفته از قرآن است، لذا وجود چنین خبرگزاری در کشور احساس می‌شد و این اقدام بزرگ توسط جهاددانشگاهی صورت گرفت و امیدواریم جایگاه قرآن برای مردم بویژه نسل جوان تبیین شود.

جوکار افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه قرآن احساس خلأ داشتیم اما اکنون ایران اسلامی در زمینه قرآنی جایگاه بسیار خوبی در دنیا پیدا کرده است چراکه قاریان و فعالان قرآنی ما امروز در سطح بین‌الملل سرآمد و زبانزد هستند و امیدواریم این رسانه بتواند آن جایگاهی که باید قرآن در جامعه داشته باشد، تبیین کند و همه مردم ما نسبت به این رسانه و فعالیت‌های قرآنی که صورت می‌گیرد، آشنایی کافی داشته باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مطالبات مردم و مسئولان برای ترویج فرهنگ قرآنی است و بخشی سختی‌ها و مشکلات جامعه قرآنی و مؤسسات است که باید از سوی این رسانه دنبال و بازگو شود زیرا که هم برای دولت و هم برای مجلس مهم است و بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه در برنامه هفتم لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه دولت و هم مجلس است در زمینه قرآن و قرآن‌آموزی در کشور حمایت داشته باشد و یقیناً مجلس باید در این زمینه، در قوانین خود پیش‌بینی و دولت اجرایی کند.

جوکار با اشاره به مشکلات مؤسسات در زمینه مالیات گفت: در این زمینه اگر قانون معافیت مالیاتی وجود دارد باید اجرایی شود و لذا اگر در این زمینه مواردی وجود دارد، به ما اطلاع داده شود پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به بیمه فعالان قرآنی نیز گفت: در قانون بیمه هنرمندان را داریم، یا در گردشگری بیمه هنرمندان و راهنمایان مطرح می‌شود و از یارانه دولت برخوردار می‌شوند پس چرا نباید در زمینه قرآنی این اقدام صورت گیرد و لذا متولیان امر باید این موضوع را دنبال کرده و مجلس برای مصوبات آمادگی دارد و در قانون برنامه یا بودجه لحاظ شود.

جوکار افزود: در زمینه حمایت‌ها، دولت حمایت لازم را داشته باشد اما تنها حمایت صورت گیرد و دولت اگر بخواهد تصدی‌گری کند، موفق نخواهد بود، قبل از انقلاب در روستاها و محلات قرآن‌آموزی توسط مُلاها انجام می‌شد و بهترین اثربخشی هم داشت و با ابزارهای سنتی خود و ابتکارات و خلاقیت‌های ملاها قرآن‌آموزی به خوبی صورت می‌گرفت و تأثیرگذاری خوبی هم در جامعه به همراه داشت و لذا این امر باید احیا شود و سعی کنیم به شکل قدیمی و در قالب ملاهای محلات به نشر و ترویج فرهنگ قرآنی اقدام کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقد هستم کار توسط مردم باید انجام شود و در زمینه قرآنی مردم دغدغه زیادی دارند البته حمایت باید از سوی دولت صورت گیرد.

جوکار با اشاره به اینکه قرآن باید در سبد خانوار لحاظ شود بیان کرد: قرآن پایه و اساس دین ما است و همه وظیفه داریم نسبت به این کتاب الهی آشنا شویم و در روایات بر تلاوت قرآن تأکید شده و آثار آن در زندگی بیان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا