صحبت های دکتر جوکار در مراسم زنگ مهر و مقاومت+تصاویر

زنگ مهر و مقاومت همزمان با بازگشایی مدارس و همکلاسی مهربان با توزیع یک هزار بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان بی بضاعت در هنرستان کاردانش دخترانه ۱۵ خرداد یزد به صدا درآمد.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشورمان، اظهار کرد: همین جانفشانی‌ها امروز جایگاه ایرانی و ایران اسلامی را از هر کسی در جهان برتر و والاتر کرده است و موجب شده دشمنان سر تعظیم در برابر فرماندهان دفاع مقدس ما فرود آوردند.

وی با اشاره فعالیتها و رشادتهای شهید سردار سلیمانی به عنوان یک پرورش یافته تفکر و فرهنگ دوران دفاع مقدس، گفت: نظامیان امریکایی اقرار می‌کنند که سالها باید روی تفکر نظامی این شهید بزرگوار که توانست آمریکا را در منطقه به بن بست سیاسی و نظامی بکشاند، آشنا شوند و این ویژگی‌ها همه برخواسته از فرهنگ دفاع مقدس است .

جوکار بیان کرد: هرچند جنگ شرایط سختی را بر مردم کشورمان تحمیل کرد ولی از درون آن، فرصت‌هایی مهیا شد تا انقلابمان را برون‌سازی و صادر کنیم به طوری که امروز پهنه افتخار شهدای ما نه فقط تا شرق مدیترانه بلکه آسیای جنوب شرقی را نیز در نوردیده است.

وی الگوی دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران را پیروی از امامت خواند و گفت: موفقیت کشورمان در دوران دفاع مقدس تا امروز ناشی از همین تفکر بود در واقع، مردم بسترساز هر کاری که امام انجام می‌داد، بودند.

نماینده مردم یزد با تاکید بر این که امروز اگر در تمام عرصه‌ها مدیریت جهادی داشته باشیم، قطعاً موفق خواهیم بود، ادامه داد: در این چند سال دوران کرونایی، سلام و نفوذ کلامی معلمان کاهش یافت و دانش‌آموزان از نفس گرم معلمان خود کمتر برخوردار شدند و اینجاست که نقش معلم بیشتر مشخص می‌شود چرا که معتقدیم معلم کاشف استعدادهاست و در فرایند تدریس و آموزشهایش، به دانش آموزان درس زندگی، خداشناسی و دین داری را می‌آموزد.

وی بر ارتقای جایگاه علمی کشورمان با اهتمام به همین کلاسهای درس تاکید کرد و افزود: جریان تعلیم و تربیت مهمترین جریان زنده در بطن جامعه است و نظام آموزش و پرورش ما باید به این ظرفیت نگاه ویژه داشته باشد و این استعدادهای موجود بیشترین بهره گرفته شود.

جوکار آینده‌سازی این کشور در تمام عرصه‌ها را در گروی خروجی در تراز انقلاب اسلامی آموزش و پرورش خواند و گفت: امروز معلمان ما با تاسی از شهدای معلم چنین حرکتی را خواهند داشت و با مدیریت جهادی در کنار حمایتهای دولت و مجلس و پشتیبانی‌ها و ایجاد انگیزه در معلمان شاهد چنین حرکت پویایی در جامعه خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا