صنعت پرورش اسب کشور نیازمند بانک اطلاعاتی دقیق و شفاف است

محمدصالح جوکار در دیدار با رئیس فدراسیون سوارکاری کشور با اشاره به اینکه صنعت سوارکاری از جنبه‌های ورزش قهرمانی، تفریحی، اقتصادی و حتی از جنبه ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری اهمیت دارد اظهار داشت: اینکه ژنتیک اسب‌های ما مشخص باشد و شفافیت لازم در این زمینه وجود داشته باشد موضوع مهمی است.

وی بر لزوم وجود بانک اطلاعاتی در ارتباط با وضعیت اسب‌های ورزشی موجود در کشور تاکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی واقعا توانایی برعهده گرفتن چنین کاری را ندارد و شکی در این موضوع نیست.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یزد بالاترین ظرفیت در حوزه اسب را دارد و در حال حاضر قطب پرورش اسب کشور به حساب می‌آید به گونه‌ای که بر اساس آمار ارائه شده، بیشترین اسب و باشگاه سوارکاری کشور در اسب وجود دارد.

جوکار با بیان اینکه قطعا توجه به این ظرفیت بسیار مهم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: سوارکاری و نگهداری و پرورش اسب ورزش پرهزینه‌ای است و درآمدهای آن هم سبب شد که به بخش خصوصی به این حوزه گرایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شواری اسلامی به مشکلات مطرح شده در این نشست از سوی مسئولان فدراسیون سوارکاری کشور اشاره کرد و گفت: در ارتباط با مسائل مختلف مطرح شده پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا بتوانیم مشکلات را تا حد امکان برطرف کرد.

وی از پیگیری برای استقرار درمانگاه اسب خبر داد و عنوان کرد: با توجه به گسترش این صنعت و قیمت بالای اسب‌ها، لازم است درمانگاه مخصوص اسب ایجاد شود تا بتوانیم زمینه بهبود وضعیت این صنعت را فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا