قانون تقسیمات کشوری باید با شرایط روز کشور تغییر کند

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت بازنگری در تقسیمات کشوری و ارسال لایحه از سوی دولت، گفت: در کمیسیون امور داخلی کشور نحوه تقسیمات کشور مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص شود تا چه میزان قانون برنامه پنجم اجرایی شده و تا چه اندازه سلیقه افراد و اشخاص اعمال شده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی و با توجه به ابعاد مختلف توسعه روستاها، بخش ها، شهرها و شهرستان ها از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و جمعیتی، تقسیمات کشور با قانون کنونی همخوانی ندارد.

وی بیان کرد: جدیدا تعدادی از نمایندگان طرحی در راستای تقسیمات کشوری ارائه کردند، یک نشست برای بررسی این طرح برگزار کردیم و مقرر شد مرکز پژوهش ها کار کارشناسی انجام دهد و سپس در کارگروه مربوطه چکش کاری شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: قانون تقسیمات کشوری دیگر پاسخگوی شرایط امروز کشور نبوده، از سوی دیگر مطالبات و خواسته هایی وجود دارد که منطبق بر معیارها و شاخص هایی که در نظر گرفته شده نیست. از این رو در کمیسیون تلاش داریم این موضوع را جمع‌بندی و برای حل مشکلات کشور به قانون تبدیل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا