قوه قضاییه برای مبارزه با فساد، در حمایت از سوت زن ها لایحه دهد

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح حمایت از آشکارکنندگان فساد در کشور، گفت: از آنهایی که در اصل 8 قانون اساسی به موضوع حمایت از آمران و ناهیان از منکر تاکید شده است، باید در شرایطی که کشور با فساد گسترده واجه شده، از کسانی که فساد را با استناد به مدارک فاش می کنند حمایت کرد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس ادامه داد: با حمایت از سوت زنان فساد، در هر جایی از کشور فسادی شکل گرفته باشد یا جرمی در حال وقوع باشد، می توان به سرعت به مسئله ورود کرد و کشور را از فساد و رانت نجات داد.

وی بیان کرد: قطعا باید حمایت قانونی از اشخاص و افراد آشکارکننده فساد کرد تا انگیزه لازم برای افشای اطلاعات و اسرار را داشته باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: مبارزه با فساد در قوه قضاییه کلید خورده است از این رو انتظار می رفت این قوه لایحه ای در راستای حمایت از سوت زنان فساد ارائه دهد تا جنبه قانونی پیدا کند، به هر حال نمایندگان طرحی را آماده کرده اند که با فوریت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا مردم از افشای فساد احساس آرامی کنند و گزارش های خود را به موقع به گوش قوه قضاییه برسانند./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا