مذاکره مستقیم با آمریکا یعنی امتیاز دادن به طرف مقابل

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه عدم مذاکره مستقیم با آمریکا موضوع جدیدی نیست در گذشته هم مطرح بود، گفت: با توجه به اینکه نمی توان به قول آمریکایی ها اعتماد کرد لذا نشستن و مذاکره مستقیم با آنها به معنای دادن امتیاز به طرف مقابل است.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: آمریکایی ها تلاش دارند با جمهوری اسلامی نشست های رو در رو داشته باشند اما این مذاکرات هم بی حاصل خواهد بود، آنها فقط می خواهند بگویند در نهایت جمهوری اسلامی را وادار به نشستن با خود کرده اند و این تابو را شکسته اند.

وی با بیان اینکه در مذاکرات غیرمستقیم با آنها شاهد بدعهدی آمریکایی ها بوده ایم، اظهار داشت: ما می خواهیم توافقات به گونه ای صورت گیرد که تحریم ها برداشته و برای انجام توافقات در آینده تضمین داده شود. اما شاهد هستیم آمریکا از ابزار بین المللی برای فشار به ایران استفاده می کند و هر زمان اعلام می کند توافق حاصل نمی شود یا خواسته های ایران اشکال دارد، آژانس بی المللی انرژی اتمی گزارشی علیه اقدامات ما ارائه می کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: در واقع آمریکا برای منافع خود از آژانس استفاده می کند، آمریکایی ها باید تضمین بدهند بد عهدی نمی کنند تا مذاکرات به نتیجه برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا