مطالبات نماینده مردم از سرپرست جدید اداره کل ورزش و جوانان استان یزد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس، دکتر جوکار در این جلسه با بیان اینکه مقوله ورزش از جوانان جدا نیست، افزود: شاید بهترین بستری که برای جوانان جذابیت دارد، ورزش است و 90درصد جامعه ورزشی در اختیار جوانان بوده و مقوله ورزش و جوانان ممزوج یکدیگر هستند.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس گفت: غالب رشته های ورزشی هم ورزشکار آن جوان هستند، هم تماشاگر و هم حامی آن، فلذا هر چه به ورزش توجه شود به منزله حمایت از جوانان است.

فوتبال یزد بی سروسامان است
وی ضمن تاسف از بی سروسامانی ورزش فوتبال در استان یزد، اظهار داشت: این رشته ورزشی تقریبا در استان یزد رها شده و این دو تیمی که الان در دسته یک و دو فوتبال کشور داریم، مشکلات جدی دارند.

جوکار تاکید کرد: یکی از نیازهای اصلی ورزش استان، تدوین سند توسعه پنج ساله ورزش استان یزد بر اساس سیاست های بالادستی وزارت ورزش و جوانان است.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس در خصوص شورای ورزش استان یزد، گفت: این شورا در استان یزد اصلا سروسامان ندارد که باید به طور جد با حضور نخبگان عرصه ورزش استان، پیشکسوتان و دستگاه های اجرایی برگزار شود تا بتوان ضعف های ورزش استان را شناسایی و برای رفع آن اقدامات لازم را دنبال کرد.

صندوق حمایت از ورزشکاران استان یزد را راه اندازی کنید
وی با اشاره به اینکه ایجاد صندوق حمایت از ورزش استان یزد اقدام ارزنده ای است، اضافه کرد: اگر این صندوق شکل گیرد و حمایت خوبی از ورزشکاران شود شاهد اتفاقات خوبی در بحث حمایت از ورزشکاران استان خواهیم بود. تیم های ورزشی استان یزد که می خواهند در مسابقات شرکت کنند، چون حامی و پشتیبان ندارند برای اعزام تیم هایشان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، در این بخش تفاوتی بین رشته های تیمی یا انفرادی و یا ورزش بانوان و آقایان ندارد.

جوکار با بیان اینکه باشگاه‌داری یک امر خوب است ولی نیازمند یکسری اقدامات در این باشگاه ها هستیم، افزود: شناسایی استعدادها و پرورش این استعدادها در سنین پایین باید در اولویت باشگاه ها قرار گیرد تا همین ورزشکاران در سنین بالا بتوانند برای ورزش استان و کشور بکارگیری شده و افتخار آفرینی کنند. اینکه امتیاز تیم های دیگر با بازیکنان غیربومی با هزینه های گزاف خریداری شوند هیچ عایداتی برای استان یزد نخواهد داشت ولی اگر به صورت زیرساختی وارد شوند و بتوانند استعدادهای ورزشی استان را شناسایی و شکوفا کنند، بدون شک آینده ورزش استان شکوفاتر خواهد بود.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس ادامه داد: خرید امتیاز باشگاه و بازیکنان غیربومی با هزینه های بسیار بالا که امروز در استان یزد شاهد هستیم، اصلا قابل قبول نیست چون برای استان خودمان نیستند؛ در این زمینه هر باشگاه باید برنامه سالیانه خود را در شورای ورزش استان ارائه و بر اساس آن فعالیت های ورزشی را دنبال کند نه اینکه هر شخصی یا مجموعه ای یک سال تیمداری کند و بعد دیگر خبری از آن نیست، در این بخش در زمینه فوتبال متاسفانه اصلا خوب عمل نکردیم.

ورزش همگانی در وضعیت فعلی اصلا مناسب نیست
وی در خصوص ورزش همگانی، گفت: ورزش همگانی در وضعیت فعلی اصلا مناسب نیست چون عمدتا هم زیرساخت‌هایمان فراهم نبوده و هم در سطح محلات فضای مناسبی برای علاقه مندان به ورزش نیست. نپرداختن به ورزش سبب شده که امروز بیماری های بسیاری در استان شاهد باشیم که غالبا به علت کم تحرکی افراد است.

جوکار ادامه داد: در بحث ورزش همگانی باید در هر روستا و محلات فضای ورزشی مناسبی برای علاقه مندان به ورزش ایجاد شود.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با ابزار تاسف از اینکه وزارت ورزش و جوانان اصلا توجهی به هیات های ورزشی نداشته و بیشتر به صورت متمرکز فعالیت می کند، اضافه کرد: غالبا بودجه ها به تیم های مطرح و ورزش قهرمانی در سطح کشور اختصاص پیدا می کند که البته توجه به ورزش قهرمانی به علت جایگاهی که دارد می بایست مورد توجه قرار گیرد اما بی توجهی به هیات های ورزشی هم چالش‌زا شده است.

از ظرفیت پیشکسوتان ورزش استان یزد استفاده شود
وی با تاکید بر اینکه حتما از ظرفیت پیشکسوتان ورزش استان یزد استفاده کنید و احترام ویژه ای برای این افراد قائل شوید، اظهار داشت: این افراد عمر خود را در ورزش سپری کردند و تجربیات بسیار خوبی دارند که با برگزاری جلسات همفکری و هم اندیشی می توان سطح ورزش استان را ارتقا داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا