مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان در مرحله اولیه است

محمدصالح جوکار درگفت وگو باخبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت بحران آب دراستان یزد، گفت: استان یزد وارد تنش آبی شده است زیرا بطور مثال آبرسانی به 300 روستا دریزد با تانکر عملیاتی می‌شود که این امر به هیچ وجه توجیه منطقی ندارد.

نماینده مردم یزد وصدوق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع آبی استان یزد دارای سختی بالا است که این امر موجبات کاهش کیفیت منابع آبی را فراهم کرده است تصریح کرد: میزان آبهای زیرزمینی در استان یزد پاسخگویی نیاز منابع آبی استان یزد نیست و این در حالی که نباید منابع آب چاه‌های که کیفیت مناسبی ندارند، وارد شبکه توزیع آب شود واین امر مشکلات عدیده ای برای شهروندان بوجودمی آورد.

جوکار بابیان اینکه اگر بحث تامین آب در استان یزد به این شکل ادامه پیدا کند ،توسعه استان یزد با مشکلات جدی روبرو می شود تصریح کرد: طرح انتقال آب از استان چهارمحال بختیاری به استان یزد به علت کمبود اعتبارات نیمه کاره رها شده است.

وی ادامه داد:مطالعات طرح آب از دریای عمان به استان یزد در مراحل اولیه به سر می‌برد بنابراین اجتناب ناپذیر است که انتقال آب از منابع داخلی یا آبهای آزاد سرعت بخشی شود تابتوان مشکلات منابع آب در استان یزد را مرتفع کرد.

جوکار افزود: توزیع منابع آبی در برخی از شهرک های اقتصادی در استان یزد، سهم بندی شده است بنابراین مراکز تولیدی با این اوصاف مجبور هستند، تنها در ساعاتی که منابع آبی را در اختیار دارند به تولید بپردازند بنابراین با این شرایط بدیهی است که مراکز تولیدی در استان یزد با افت تولید روبرو می‌شوند.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طرح مطالعاتی انتقال آب از دریای عمان در مرحله اولیه است یادآورشد: آبرسانی به 300 روستا در استان یزد با تانکر زیبنده نیست بنابراین باید فکراساسی برای بحران آب در استان یزد کرد./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا