نظر مجلس به طرح شفافیت آرای نمایندگان مثبت است

به گزارش جهانی پرس، صالح جوکار با بیان اینکه طرح هایی که در مجلس ارائه می شود اگر در سایه خلاقیت شکل بگیرد، جنجال و حاشیه نیز دارد گفت: طرح شفافیت نیز این موضوع مستثنی نیست و همانطور که در دوره های مختلف زمانی طرح های جنجالی در دستور کار بوده است، امروز نیز شاهد طرح های مشابهی هستیم.

وی درباره طرح شفافیت سازی آرای نمایندگان اظهار کرد: این طرح قطعا یک طرح خوب است زیرا مردمی که رای داده اند، قطعا می خواهند در جریان آرای نمایندگان خود قرار بگیرند و نماینده به طور شفاف نظرات خود را پیرامون آراء اعلام کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره نظرات مخالفین با طرح شفافیت آرای نمایندگان عنوان کرد: آنها معتقد هستند نماینده اگر قرار باشد نظرات خود را اعلام کند شاید از سوی گروه های مختلف جامعه مورد سوال قرار بگیرد.

وی افزود: برخی دیگر از نمایندگان نیز اعتقاد دارند کلیات طرح شفافیت آراء رای بیاورد و به کمیسیون برود تا اصلاح شود. همچنین بخشی دیگر از نمایندگان مجلس معتقد هستند در مجموع هر آنچه مربوط به منافع ملی و عامه مردم است، شفافیت وجود داشته باشد که شامل پروتکل ها و تعهدات خارجی می شود اما راجع به موضوعات داخلی جامعه نیازی به شفافیت آرای نمایندگان نیست.

جوکار با بیان اینکه تا زمان خروج طرح شفافیت آرای نمایندگان از کمیسیون و اعمال نظرات نمایندگان، نمی توان آینده آن را تضمین کرد گفت: در مجموع مجلس شورای اسلامی نگاه مثبتی به شفافیت آرا دارد بخصوص آنکه مجلس از خود این طرح را شروع کرده است و به دستگاه های دیگر یعنی دولت و قوه قضائیه می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا