نهایی شدن طرح ساماندهی تجمعات در کمسیون شوراها در آینده‌ای نزدیک/شرایط و امکاناتی برای تجمعات فراهم می‌شود

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها  و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی تجمعات در این کمیسیون، گفت: پس از ارجاع طرح ساماندهی کارکان به کمیسیون، این طرح برای بررسی دقیق و کارشناسی به کارگروه تخصصی ارجاع شد و در حال بررسی حاضر بررسی در این کمیته قرار دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح مذکور چارچوب اعتراض از اغتشاش جدا می‌شود، افزود: طبق این طرح و در چارچوب قانون شرایط و امکاناتی فراهم خواهد شد تا مردم در تجمعات حضور پیدا کرده و خواسته و اعتراض خود رابه گوش مسئولان رسانده و پاسخ  خود را نیز دریافت کنند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت موضوع قانونمندکردن تجمعات مردم امری ضروریست، ادامه داد: ساماندهی تجمعات مردم می‌تواند جلوی سوء استفاده از تجمعات مردم را بگیرد.

جوکار گفت: طبق این طرح مکان‌هایی برای تجمعات در نظر گرفته خواهد شد تا مردم با انجام هماهنگی‌های لازم و رعایت معیارهای مشخص و قانونی بتوانند خواسته‌های خود را اعلام کنند و مسئولان مربوطه نیز پاسخگوی مطالبات آنها باشند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تاکید کرد: به زودی کار بررسی کارگروه تخصصی بر روی طرح ساماندهی تجمعات به پایان می‌رسد و گزارش آن در صحن کمسیون شوراها نیز نهایی شده و پس از آن طرح در جلسه علنی بررسی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا