نگرانی از جایگاه مردمی جریان مقاومت پشت پرده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تکذیب موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل از سوی برخی کشورها از جمله اندونزی،گفت:موضوع عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی در وهله اول غرب آسیا، سپس شرق آسیا و دیگر کشورهای اسلامی، برای آمریکا یک موضوع راهبردی است.

وی افزود: طرحی را آمریکایی ها در کنفرانس ورشو دادند و کلید آن را زدند و بعد از این هم ،همه تلاش خود را بیشتر بر این مبنا گذاشتند که طرح عادی سازی را رونمایی کردند تا قبح این موضوع شکسته شود.

نماینده مردم یزد درمجلس با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای اسلامی، ملت ها با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالف بوده و دولت ها با عادی سازی موافقت کردند، تاکید کرد: در این میان برخی از کشورها سر از پا نشناختند و زودتر از دیگران به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اقدام کردند و آن را اعلام عمومی هم کردند و درحال توافقاتی هستند.

جوکار ادامه داد: کشورهایی که روابط با اسرائیل را عادی سازی کرده‌اند و به آرمان فلسطین پشت کرده‌اند؛ امروز به عنوان نایبان آمریکا در منطقه محسوب می‌شوند و آمریکا آن‌ها را به عنوان کشورهای تحت قیمومیت جدید خود مطرح می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به کشورهای امارات، بحرین، مغرب و اردن، ادامه داد: امنیت و اقتصاد این کشورها در گرو این است که چقدر اهداف آمریکایی ها را عملیاتی و دنبال کنند؛ این موضوع به معنای این نیست که تمام کشورهای اسلامی به ویژه ملت‌های آزاده آنها رضایت داشته و این اقدام را تایید کنند.

دومینوی سازش سران برخی کشورهای مرتجع عرب با اسرائیل ادامه دارد
جوکار در ادامه با اشاره به جایگاه مردمی جبهه مقاومت،خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت بیشتر از حمایت های مردم برخوردار است و جایگاه بسیار خوبی در بین مردم دارد. جایگاه مقاومت را اگر در سطح منطقه نگاه کنید؛ پی می برید که این رژیم هایی که به سمت عادی سازی روابط رفتند خود را در خطر می‌دیدند؛ چرا که پایگاه مردمی نداشته و مشروعیت و مقبولیت ندارند.

وی با اشاره به مقبولیت جبهه مقاومت در بین توده‌های مردم، مطرح کرد: جبهه مقاومت امروز در یمن، سوریه ،عراق، لبنان در همه جا وجود دارد و این باعث احساس نگرانی رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه آمریکایی ها بدانند که با این اقداماتشان و سیاست فشار بر کشورها برای عادی سازی روابط با اسرائیل راه به جایی نمی برند، تصریح کرد: آن ها اگر می توانستند در سوریه به اهدافشان می رسیدند؛ اما با داعش و تروریست‌های تکفیری شکست خوردند؛ در عراق شکست خوردند و نابود شدند، قدر مسلم این است که آنها هیچ نیستند به جز داشتن پول و تجهیزات و افرادی که بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس کمیسون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جبهه مقاومت همه شاخص ها را در اختیار دارد و به خوبی توسعه و رشد پیدا کرده و از پشتوانه مردمی هم برخوردار است و این باعث نگرانی برای آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی شده است و سبب شده تا سیاست فشار برکشورها برای عادی سازی روابط با اسرائیل را دنبال کنند./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا